Τα νέα για την παραχώρηση του αεροδρομίου του Ελληνικού



26-12-2015

Ραγδαίες οι εξελίξεις στο αεροδρόμιο του Ελληνικού

Στόχο για 2,5 δισεκατομμύρια Ευρώ το 2016 έχει βάλει το ΤΑΙΠΕΔ και μετά την πετυχημένη παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων στην Γερμανική FRAPORT, σειρά έχει το αεροδρόμιο του Ελληνικού, όπως δήλωσε ο διοικητής του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Πιτσιόρλας.

 Γίνεται προσπάθεια να επιταχυνθούν οι ενέργειες και τον Απρίλιο θα τεθούν σε κίνηση οι διαδικασίες απελευθέρωσης της έκτασης, ώστε να ξεκινήσει η υλοποίηση της επένδυσης. Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας το ΤΑΙΠΕΔ θα διορίσει τις επόμενες ημέρες νέο Διοικητικό Συμβούλιο στην "Ελληνικό Α.Ε.", οι θέσεις του οποίου χήρευαν από τον περασμένο Σεπτέμβρη (2014).

Εν τω μεταξύ φαίνεται πως μεταστρέφεται και το κλίμα των τοπικών κοινωνιών, που μέχρι πρόσφατα ήταν αντίθετες στην "αξιοποίηση" του Ελληνικού. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι όμοροι Δήμοι είναι πλέον υπέρ της αξιοποίησης του Ελληνικού και σύντομα θα προχωρήσουν στην έκδοση σχετικού ψηφίσματος. Αλλά φαίνεται πως και το Τεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδος, που υπό την προεδρία του νυν Υφυπουργού Μεταφορών κ. Σπίρτζη ήταν αντίθετο στην αξιοποίηση του Ελληνικού, τώρα μάλλον διάκειται θετικά. 

Αλλά ούτε και κάποια αρνητική δήλωση του κ. Σπίρτζη -μετά την υπουργοποίηση του- σχετικά με την αξιοποίηση του Ελληνικού, διάβασα πουθενά στα ΜΜΕ.  Φαίνεται πως οι απόψεις αλλάζουν όταν κάποιος αποκτήσει τον θώκο της εξουσίας.

"Αρχή άνδρα δείκνυσι"  έλεγαν οι σοφοί μας πρόγονοι και είχε την έννοια ότι όταν ανέβει κάποιος στην εξουσία, τότε θα αποδειχθεί αν είναι πραγματικός άντρας (με την έννοια του τίμιου, του δίκαιου, του αξιόπιστου κλπ.)

Νομίζω πάντως ότι και μετά από αυτές τις εξελίξεις και οι πλέον δύσπιστοι έχουμε αρχίσει να πειθόμαστε ότι το Ελληνικό χάθηκε οριστικά για τους αερομοντελιστές.


Γιώργος Καρασούλας
______________________________________________________________________

20-12-2015

Οι τελευταίες ειδήσεις για το αεροδρόμιο του Ελληνικού

Όλοι οι αερομοντελιστές γνωρίζουν πλέον ότι το αεροδρόμιο έκλεισε γι αυτούς, μετά την μεταφορά των μεταναστών στις εγκαταστάσεις του. Άλλωστε αυτό έχει γραφτεί και έχει γίνει αντικείμενο συζήτησης τελευταία σε όλα τα Ελληνικά FORUM αερομοντελισμού. Εντύπωση μου έκανε πάντως, ότι οι γράφοντες σε αυτά αναλώθηκαν περισσότερο σε προσπάθειες φιλοσοφικών προσδιορισμών του σωστού όρου για τους μεταφερθέντες στο Ελληνικό -εάν δηλ. πρόκειται για πρόσφυγες, λαθρομετανάστες, οικονομικούς μετανάστες κλπ.- και καθόλου για την εξεύρεση μιας λύσης για την μετά το Ελληνικό εποχή. Δεν έλειψαν μάλιστα και οι μεταξύ τους λεκτικές μονομαχίες για το ποιός χρησιμοποιεί τον ορθότερο, πιο "δημοκρατικό" και πιο "προοδευτικό"  όρο!  Ελάχιστες λογικές φωνές που ακούστηκαν, χάθηκαν ανάμεσα στις αμπελοφιλοσοφίες και τις κοκορομαχίες των υπόλοιπων! 

Κάποιοι έγραφαν απλώς και μόνο ...για να γράφουν !

Αυτό είναι όμως που συμβαίνει στα Ελληνικά FORUM αερομοντελισμού: Τα ζιζάνια έχουν πνίξει τα ωφέλιμα φυτά και "κοντά στα ξερά κάηκαν και τα χλωρά" όπως -σοφά- έχει πει ο λαός μας, με αποτέλεσμα κανείς από τους παλιούς και σοβαρούς αερομοντελιστές να μην ασχολείται και να μην συμμετέχει πλέον ενεργά σε αυτά.

Και τους μετανάστες όμως να μην είχαμε στο Ελληνικό, πάλι -πολύ σύντομα- θα έκλεινε για τους αερομοντελιστές.  Σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε την Πέμπτη 17-12-2015 στην Θεσσαλονίκη ο διοικητής του ΤΑΙΠΕΔ κ. Πιτσιόρλας, φαίνεται ότι "τα γύρισε" λίγο σε σχέση με την προηγούμενη συνέντευξη του. 

Έτσι, ο κ. Πιτσιόρλας δήλωσε ότι ειδικά για το αεροδρόμιο του Ελληνικού, τους πρώτους μήνες του 2016 θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία διαπραγμάτευσης με τους επενδυτές (για πιθανή βελτίωση των όρων της σύμβασης) ώστε αμέσως μετά να αρχίσει η διαδικασία αδειοδότησης των έργων και -ταυτόχρονα- η σταδιακή έναρξη τους.

Ο κ. Πιτσιόρλας μίλησε για μια "τεράστια επένδυση ύψους 6 δισεκατομμυρίων Ευρώ", αν και το "ρευστό" που θα μπει στα ταμεία του κράτους ανέρχεται μόνο στα 920 εκατομμύρια Ευρώ. Η Κυβέρνηση όμως "καίγεται" για χρήματα και ακόμη και αυτό το ποσό είναι πολύτιμο για τα ταμεία της. Θα ήθελα να υπενθυμίσω εδώ ότι -όπως συμφωνήθηκε με το τελευταίο Μνημόνιο- από τις ιδιωτικοποιήσεις το 50% θα χρησιμοποιείται για ανάπτυξη και το υπόλοιπο 50% θα δίνεται στους ξένους για την απόσβεση του χρέους.

Τα παραπάνω είναι σε συμφωνία και με όσα δήλωσε ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Τόσκας, ότι δηλαδή η εγκατάσταση των μεταναστών στο Ελληνικό  θα είναι για τους επόμενους 3 μήνες μόνο, όταν δηλαδή θα έχει περατωθεί η διαπραγμάτευση με τους επενδυτές και θα αρχίσουν τα έργα, όπως το προσδιόρισε ο κ. Πιτσιόρλας.

Έτσι λοιπόν το Ελληνικό (με τα νέα δεδομένα) θα ήταν διαθέσιμο για τους αερομοντελιστές μέχρι τον Μάρτιο-Απρίλιο του 2016.

Το ερώτημα είναι, γιατί οι πάμπολλοι αερομοντελιστές  του Ελληνικού (ή τουλάχιστον κάποιοι από αυτούς) δεν κατόρθωσαν να συνεννοηθούν μεταξύ τους όπως έκαναν οι συνάδελφοι τους της ΠΕΤΜΕ και να δημιουργήσουν ένα νέο μοντελοδρόμιο;



Γιώργος Καρασούλας
___________________________________________________________________________________

8-11-2015

Τίτλοι τέλους για το αεροδρόμιο του Ελληνικού

Μου έκανε εντύπωση την περασμένη εβδομάδα, όταν σε ένα Ελληνικό FORUM αερομοντελισμού διάβασα την ..."δίκαιη" αγανάκτηση κάποιου μέλους, για το "πότε επιτέλους θα ξανανοίξει το Ελληνικό"! Δηλαδή ο επισκέπτης εξανίστατο για την καθυστέρηση του (επαν-) ανοίγματος του Ελληνικού, που μένει κλειστό λόγω των προσφύγων! Ούτε του πέρασε από το μυαλό η ιδέα ότι -κατά πάσα πιθανότητα- το Ελληνικό δεν θα ξανανοίξει ποτέ. 

Το θέμα ήταν μόνο ...η καθυστέρηση!

Είναι γεγονός ότι πολλές φορές θέλουμε να αγνοούμε τα γεγονότα και κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας.  Η απροσδόκητη - και σχεδόν τυχαία- παραχώρηση τμήματος του αεροδρομίου του Ελληνικού στους αερομοντελιστές της Αττικής πριν από 4-5 χρόνια, δημιούργησε στο μυαλό πολλών ένα "αναφαίρετο" δικαίωμα τύπου "χρησικτησίας" για την χρήση του χώρου!

Αστεία πράγματα!

Αντί να εκμεταλλευθούμε τον χρόνο που απλόχερα μας χάρισε ο καλός Θεός με την χρήση του Ελληνικού, ώστε να συνεννοηθούμε και να δημιουργήσουμε κάποιο μοντελοδρόμιο κατά το πρότυπο της ΠΕΤΜΕ, αντίθετα δημιουργήσαμε στο μυαλό μας ανύπαρκτα -μήπως και "αιώνια" ; - δικαιώματα χρήσης του χώρου, που στηρίζονται, πού άραγε;

Επειδή όμως τα γεγονότα είναι αμείλικτα και καθόλου δεν λαμβάνουν υπόψη τους τις ευγενείς, πλην παντελώς αστήρικτες προσδοκίες των αερομοντελιστών της Αττικής που -ακόμη και σήμερα- επιμένουν να στρουθοκαμηλίζουν, ας δούμε τις τελευταίες , αδυσώπητες εξελίξεις στο θέμα.

Σύμφωνα λοιπόν με τις τελευταίες ειδήσεις, η κυβέρνηση, μετά και την προώθηση της συμφωνίας για τα περιφερειακά αεροδρόμια, έβαλε στο στόχαστρο το αεροδρόμιο του Ελληνικού και φέρεται αποφασισμένη να προωθήσει τάχιστα την επένδυση. Τις επόμενες ημέρες επίκειται συνάντηση του ΤΑΙΠΕΔ με την πλειοδότρια εταιρεία LAMDA DEVELOPMENT προκειμένου να ξεκολλήσει το έργο και μάλιστα με τον χρόνο να πιέζει ασφυκτικά δεδομένου ότι κοντεύουν να συμπληρωθούν 2 χρόνια από τον διαγωνισμό και υπάρχει ο κίνδυνος να αποσυρθεί η προσφορά της εταιρείας.

Απομένει μόνο η κύρωση της συμφωνίας από την Βουλή, που αναμένεται να γίνει με ευρεία πλειοψηφία, αφού εκτός του ΣΥΡΙΖΑ έχουν δηλώσει ότι θα την υπερψηφίσουν σίγουρα η Ν.Δ., το ΠΟΤΑΜΙ και το ΠΑΣΟΚ. Η κυβέρνηση "καίγεται" για το ένα (1) δισεκατομμύριο Ευρώ ζεστό χρήμα που θα εισρεύσει στα ταμεία της, αλλά και για το "πρόσωπο" που θα δείξει στην Ελληνική κοινωνία με την δημιουργία πολλών θέσεων εργασίας (50.000 θέσεις μακροπρόθεσμα), καθώς και για το "πρόσωπο" που θα δείξει προς τους ξένους επενδυτές, ότι δηλαδή διάκειται ευνοϊκά για νέες επενδύσεις.

Την περασμένη εβδομάδα ο διοικητής του ΤΑΙΠΕΔ κ. Πιτσιόρλας είχε επαφές κσι συζητήσεις με τους όμορους Δήμους όπου εξεδήλωσε την πρόθεση της Κυβέρνησης για την άμεση και κατά προτεραιότητα προώθηση του έργου. Ο κ. Πιτσιόρλας κατέστησε σαφές ότι το project του Ελληνικού είναι ένα έργο τεράστιων διαστάσεων πανευρωπαϊκά (6 δισεκατομμύρια Ευρώ υπολογίζεται η συνολική επένδυση) που θα επηρεάσει ευνοϊκά ολόκληρη την Εθνική Οικονομία.

Με όλα αυτά λοιπόν, εμείς οι αερομοντελιστές του Ελληνικού, μια δράκα ανοργάνωτων και ασυνεννόητων ατόμων, προσδοκούμε - και απαιτούμε (!) - την επανα-παραχώρηση του Ελληνικού για πτήσεις αερομοντέλλων!

Δεν κάνουμε και καμιά κατάληψη του χώρου μπας και πετύχουμε τίποτα;




Γιώργος Καρασούλας
_________________________________________________________________________________ 31-8-2015

Προωθείται (μεταξύ άλλων) η ιδιωτικοποίηση του Ελληνικού

Νέο ταμείο σχεδιάζεται για τις αποκρατικοποιήσεις, το οποίο κατά πάσα πιθανότητα θα ονομάζεται ΑΤΑΠΕΔ - Ανεξάρτητο Ταμείο Αξιοποίησης της Περιουσίας του Δημοσίου.

Το υπερ-Ταμείο αυτό θα εδρεύει στην Ελλάδα και θα διοικείται από Έλληνες, αλλά θα εποπτεύεται από Ευρωπαίους αξιωματούχους.

Το πως θα διοικείται το Ταμείο, ποια θα είναι η δομή του, η σύνθεση του ενεργητικού του κλπ. θα μελετηθεί και θα σχεδιαστεί από ανεξάρτητη ομάδα, της οποίας πιθανόν θα προΐσταται ο "πολύς" κ. Γκλεν Κιμ (Glenn Kim).

Για όσους φίλους δεν τον θυμούνται, ο κ. Γκλεν Κιμ είναι Κορεάτης και ήταν οικονομικός σύμβουλος του πρώην υπουργού οικονομικών κ. Γιάννη Βαρουφάκη, αλλά και του κ. Τσίπρα. Είχε κατηγορηθεί κάποια στιγμή ότι είχε συμφωνήσει μηνιαία αμοιβή με τον κ. Βαρουφάκη, που ανερχόταν στις 125.000 Ευρώ.


Ο Κορεάτης ειδικός κ. Γκλεν Κιμ που πιθανόν θα αναλάβει ως υπεύθυνος στην ομάδα οργάνωσης του νέου Ταμείου Αξιοποίησης της Περιουσίας του Δημοσίου


Δεν καταλαβαίνω ποιο είναι το σκάνδαλο με την αμοιβή του κ. Κιμ, ειδικά αν διαβάσει κανείς το βιογραφικό του, τις σπουδές του και την προηγούμενη εμπειρία του. 

Δηλαδή μας φαίνεται φυσιολογικό όταν ένας ποδοσφαιριστής παίρνει 500.000 ή 1.000.000 Ευρώ το μήνα και είναι σκάνδαλο όταν ένας διεθνής, διαπρεπής επιστήμονας αμείβεται με 125.000. 

Εν πάση περιπτώσει, αυτό που ενδιαφέρει εμάς τους αερομοντελιστές είναι ότι το νέο Ταμείο θα προωθήσει κατά προτεραιότητα 9 αποκρατικοποιήσεις, μέσα στις οποίες είναι και το αεροδρόμιο του Ελληνικού (άλλες είναι τα Περιφερειακά Αεροδρόμια, ο ΟΛΠ, ο ΟΛΘ, ο Αστέρας Βουλιαγμένης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η ΔΕΣΦΑ κλπ.)

Το Ταμείο θα επιδιώξει να υλοποιήσει μέσα στο 2015 τις αποκρατικοποιήσεις για τα Περιφερειακά Αεροδρόμια, τον ΟΛΠ, τον ΟΛΘ και την ΔΕΣΦΑ.

Αυτό σημαίνει ότι η ιδιωτικοποίηση του Ελληνικού παίρνει ίσως μια μικρή παράταση, μέχρι τους πρώτους μήνες του 2016, χρόνος αρκετός ώστε τουλάχιστον 30-40 αερομοντελιστές -από τους εκατοντάδες που πετούν στο Ελληνικό- να μπορέσουν να συνεννοηθούν μεταξύ τους και να δημιουργήσουν έναν χώρο για να ασχολούνται με το χόμπυ τους, κατά το πρότυπο των αερομοντελιστών της ΠΕΤΜΕ στην Βορειο-Ανατολική Αττική.



Γιώργος Καρασούλας
________________________________________________________________________________

11-7-2015

Πλησιάζει η ώρα για το αεροδρόμιο του Ελληνικού

Με τη νέα  πρόταση που υποβλήθηκε από την κυβέρνηση στους θεσμούς την 10-7-2015 προκειμένου να εγκριθεί ένα νέο μνημόνιο (το 3ο κατά σειρά) και να επιτευχθεί η αναγκαία χρηματοδότηση για την Ελληνική οικονομία, προβλέπεται η ταχύτατη υλοποίηση των αποκρατικοποιήσεων, που περιλαμβάνει την πώληση όλων των περιουσιακών στοιχείων που κατείχε το ΤΑΙΠΕΔ στο τέλος του 2014.

Μεταξύ αυτών είναι και η πώληση των περιφερειακών αεροδρομίων, αλλά και η πώληση του παλαιού αεροδρομίου του Ελληνικού.

Αυτό σημαίνει ότι πολλοί από τους αερομοντελιστές της Αττικής θα αναγκαστούν γρήγορα να πάρουν τις αποφάσεις τους, σύμφωνα και με όσα είχαν αναφερθεί σε παλιότερο σχετικό άρθρο.


Όσοι φίλοι αερομοντελιστές δεν έτυχε να το διαβάσουν, θα βοηθηθούν στην επιλογή του κατάλληλου γι αυτούς χώρου, με τις πληροφορίες που υπάρχουν στον επόμενο σύνδεσμο, όπου υπάρχουν και αρκετά στοιχεία αναθεωρημένα σε σχέση με το παλιό άρθρο (όσον αφορά τη μέτρηση του μήκους του διαδρόμου).

Επιλογή του κατάλληλου μοντελοδρομίου-τι θα γίνει όταν κλείσει το αεροδρόμιο του Ελληνικού.



Γιώργος Καρασούλας

_________________________________________________________________________________

26/2/2015

"Αποδεκτή η ιδιωτικοποίηση του Ελληνικού"

Διαψεύδονται οι προσδοκίες όσων πίστεψαν ότι με την αλλαγή Κυβέρνησης θα αλλάξουν και τα δεδομένα για το αεροδρόμιο του Ελληνικού.

Όπως ανακοινώθηκε εχθές, "το ΤΑΙΠΕΔ δεν καταργείται, αλλά αντιθέτως ενισχύεται και ενοποιείται με διάφορους Δημόσιους οργανισμούς, με στόχο την ανάπτυξη της Δημόσιας περιουσίας και την ενίσχυση της αξίας της, μέσω μακροοικονομικών πολιτικών και αναθεωρήσεων στα δικαιώματα ιδιοκτησίας".

Στα πλαίσια αυτής της ενοποίησης, το ΤΑΙΠΕΔ θα συγχωνευθεί με την ΕΤΑΔ (Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου) προκειμένου να αυξηθούν τα περιουσιακά στοιχεία που θα ιδιωτικοποιηθούν από το Ελληνικό Δημόσιο.

Η Κυβέρνηση ανακοίνωσε επίσης ότι "δεν θα καταργηθούν ιδιωτικοποιήσεις που έχουν ολοκληρωθεί. Στην περίπτωση που ο διαγωνισμός έχει προκηρυχθεί, η Κυβέρνηση θα σεβαστεί την διαδικασία σύμφωνα με το Νόμο".

Μεταξύ των διαγωνισμών που έχουν ολοκληρωθεί και οι διαδικασίες βρίσκονται στα επόμενα στάδια, είναι το αεροδρόμιο του Ελληνικού, τα περιφερειακά αεροδρόμια, ο ΟΔΙΕ (Οργανισμός Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος), ο Αστέρας Βουλιαγμένης και άλλα.

Αυτά τα παραπάνω αφιερώνονται σε όσους αφελώς πίστεψαν ότι με την αλλαγή Κυβέρνησης θα αλλάξουν τα πράγματα και οι καθεστηκυίες καταστάσεις στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις οποίες οι λίγοι και ισχυροί  λυμαίνονται πάντα (και θα λυμαίνονται ες αεί) την Δημόσια περιουσία και το Δημόσιο χρήμα, εις βάρος των πολλών.

Πολύ φοβάμαι πάντως ότι οι προσδοκίες για το αεροδρόμιο του Ελληνικού δεν είναι οι μόνες που θα διαψευσθούν και αυτό θα το διαπιστώσουμε σύντομα.

Όσο η βασική έλλειψη της Ελληνικής κοινωνίας είναι το ήθος, (και όχι τα χρήματα) τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει !

Οι παλιές αξίες και αρετές του Ελληνικού λαού, η εργατικότητα, ο σεβασμός, η εντιμότητα,  η φιλοτιμία, το "καθαρό κούτελο" (όπως τα βλέπουμε στις παλιές Ελληνικές ασπρόμαυρες ταινίες) χάθηκαν και οι νέες γενιές (από το 1980 και μετά) που μεγάλωσαν σε ένα περιβάλλον επίπλαστης ευμάρειας και διανοητικής αποχαύνωσης, γαλουχήθηκαν με τις νέες "αξίες" του "Τσοβόλα δώστα όλα", "Κι' αν σου κάτσει;" και άλλες παρόμοιες, που εξαφάνισαν το ήθος από την σύγχρονη πραγματικότητα και το αντικατέστησαν με την κοινωνική αδιαφορία (και αναισθησία), τον ωχαδερφισμό, την επιδίωξη του εύκολου κέρδους (έστω και εις βάρος των υπολοίπων), τον οπορτουνισμό και αριβισμό και  την παντελή έλλειψη υπευθυνότητας και κοινωνικής συνείδησης και δημιούργησαν τελικά μια κοινωνία σε παρακμή.




Γιώργος Καρασούλας
_________________________________________________________________________________

24/2/2015

Χάνεται οριστικά το αεροδρόμιο του Ελληνικού για τους αερομοντελιστές;

Έτσι φαίνεται πραγματικά, μετά την καθαρογραφή της απόφασης του τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου με την ενισχυμένη 7-μελή σύνθεση, που απέρριψε όλες τις προσφυγές (και αυτήν της Περιφέρειας Αττικής) για την νομιμότητα της παραχώρησης του παλιού αεροδρομίου στην LAMDA DEVELOPMENT.

Ο διαγωνισμός κρίθηκε νόμιμος και το ίδιο και η παραχώρηση του χώρου στην εταιρεία.

Η απόφαση αυτή του Ελεγκτικού Συνεδρίου είναι τελεσίδικη και δεν μπορεί να αναιρεθεί με κανένα ένδικο μέσο.

Είναι κρίμα που όλα αυτά τα χρόνια, οι πάμπολλοι αερομοντελιστές που χαίρονται τον χώρο, δεν μπόρεσαν να συνεννοηθούν μεταξύ τους για την εύρεση-δημιουργία κάποιου μοντελοδρομίου και λειτουργούσαν ωσάν το Ελληνικό να ήταν στην ...αιώνια διάθεση τους! Όταν κάποιες φορές προσπάθησα να ανοίξω συζήτηση για το θέμα, η αντιμετώπιση ήταν "άσε να κλείσει το Ελληνικό και βλέπουμε"!

Μα όταν κλείσει το Ελληνικό θα είναι πλέον αργά, γιατί οι αερομοντελιστές δεν θα μπορούν πλέον να βρεθούν μεταξύ τους και να συνεννοηθούν!

Οι μοντελιστές της ΠΕΤΜΕ οργανώθηκαν και δημιούργησαν το μοντελοδρόμιο τους, πριν χάσουν την αλάνα του Μαραθώνα. Και χρειάστηκαν σχεδόν 2 χρόνια!

Εν τω μεταξύ πολλοί αερομοντελιστές, με την ευκολία που τους προσέφερε ο άπλετος χώρο του αεροδρομίου του Ελληνικού, προχώρησαν στην αγορά και κατασκευή πολύ καλών, μεγάλων και πανάκριβων μοντέλλων, που τώρα διερωτώμαι πού θα μπορέσουν πλέον να τα πετούν!

Σε αλάνες πάντως σαν της Αναβύσσου και του Ασπροπύργου, το βλέπω λίγο δύσκολο. Και κατά πόσον μπορούν να εξυπηρετήσουν τα υπάρχοντα μοντελοδρόμια (ιδιωτικά και μη) τους αερομοντελιστές του Κέντρου, των Δυτικών και Νοτίων Προαστίων, αυτό είναι πάλι ένα ερώτημα.

Γ.Κ. 

___________________________________________________________________________________

18/12/2012

Αεροδρόμιο (μοντελοδρόμιο) Ελληνικού: Η κατάσταση περιπλέκεται και πάλι


Και εκεί που πιστεύαμε ότι όλα πια χάθηκαν, ότι το αεροδρόμιο του Ελληνικού παραχωρήθηκε οριστικά για εκμετάλλευση και όπου να είναι θα αρχίσουν τα έργα και οι αερομοντελιστές θα εκδιωχθούν από τον χώρο, να που η κατάσταση περιπλέκεται και πάλι και φαίνεται πως το θέμα επανεξετάζεται.

Πιο συγκεκριμένα:

-  Μετά την προσφυγή της περιφερειάρχου κας Δούρου στο Ελεγκτικό Συνέδριο, αποφασίστηκε να γίνει εξέταση της προσφυγής της Περιφέρειας στο 6ο Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με αυξημένη, 7-μελή σύνθεση. Η εξέταση της προσφυγής θα γίνει στις αρχές του νέου έτους.

- Ο εισαγγελέας διαφθοράς κ. Γιάννης Δραγάτσης άρχισε έρευνα για την σύμβαση του Ελληνικού, προκειμένου να διαπιστωθεί αν από μέλη του ΤΑΙΠΕΔ διαπράχθηκε το αδίκημα της απιστίας. Ο κ. Δραγάτσης μελετά με ιδιαίτερη προσοχή την έκθεση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, σύμφωνα με την οποία η αξία του Ελληνικού ανέρχεται σε 2,5 δισεκατομμύρια Ευρώ, αντί του τιμήματος των 914 εκατομμυρίων Ευρώ που συμφωνήθηκε με την εταιρεία LAMDA DEVELOPMENT. Στα πλαίσια αυτής της έρευνας ο κ. Δραγάτσης έχει αρχίσει την κλήση μαρτύρων από την τοπική αυτοδιοίκηση και την Περιφέρεια Αττικής, ενώ έχει διορίσει και ανεξάρτητους πραγματογνώμονες για να εκτιμήσουν την πραγματική αξία του Ελληνικού.

- Και 2η αίτηση αναθεώρησης στο Ελεγκτικό Συνέδριο έχει υποβληθεί από τον δικηγόρο κ. Γ. Κόκκα, που εκπροσωπεί διάφορους πολιτικούς φορείς της περιοχής. Ο κ. Κόκκας υποστηρίζει ότι παρότι ανακηρύχθηκε μειοδότης η εταιρεία LAMDA, στην πραγματικότητα από πίσω βρίσκεται μια άγνωστη εταιρεία του Λουξεμβούργου, της οποίας το μετοχικό κεφάλαιο δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της διαδικασίας παραχώρησης.

Μετά από αυτά φαίνεται ότι παίρνει παράταση η παραμονή των αερομοντελιστών στον χώρο του Ελληνικού και ότι θα το χαίρονται για αρκετό χρόνο ακόμα.


Γ.Κ.
_________________________________________________________________


15-11-2014

Υπογράφηκε η σύμβαση για την παραχώρηση του Ελληνικού

Την Παρασκευή 14 Νοεμβρίου υπογράφηκε μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και LAMDA DEVELOPMENT του ομίλου Λάτση, η σύμβαση  παραχώρησης του 100% των μετοχών της "ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε.",  αντί του ποσού των 915 εκατομμυρίων ευρώ.

Η έκταση του Ελληνικού ανέρχεται σε 6000 στρέμματα και πρόσφατα το Τεχνικό Επιμελητήριο είχε ανακοινώσει ότι η αξία του οικοπέδου είναι τουλάχιστον τριπλάσια από το τίμημα που επωλήθη.

Αφού καταβληθεί το ποσό της συμφωνίας στο Ελληνικό Δημόσιο, η έκταση θα περάσει και τυπικά στην LAMDA DEVOLEPMENT η οποία θα ξεκινήσει τα έργα και το Ελληνικό θα κλείσει οριστικά για τους αερομοντελιστές.



Γ.Κ.
_________________________________________________________________

10-11--2014

Νόμιμη κρίθηκε η επένδυση στο Ελληνικό

Νόμιμο έκρινε το 6ο τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου το αποτέλεσμα της επένδυσης για το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού, υπέρ του ομίλου LAMDA DEVELOPMENT, κάνοντας δεκτή την εισήγηση του ΤΑΙΠΕΔ και απορρίπτοντας την απόφαση του Ζ' κλιμακίου.

Στις αρχές Σεπτεμβρίου το Ζ' κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου είχε διαπιστώσει σοβαρές παραβάσεις της Νομοθεσίας, που αφορούσαν αλλαγή των όρων του διαγωνισμού, στην 2η φάση του  και όταν οι υπόλοιποι διαγωνιζόμενοι πλην της LAMDA DEVELOPMENT είχαν ήδη αποσυρθεί και δεν μπορούσαν πλέον να υποβάλλουν προσφορά.

Μετά την απόφαση του 6ου τμήματος του Ε.Σ. αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση και να παραχωρηθεί η έκταση του Ελληνικού στην LAMDA DEVELOPMENT του ομίλου Λάτση.

Πιθανόν τα έργα να αρχίσουν από το 2015, οπότε σε αυτή την περίπτωση το Ελληνικό θα παραμείνει για ελάχιστο χρόνο ακόμα στην διάθεση των αερομοντελιστών.

Το γεγονός ότι το Ελληνικό βρισκόταν εντός Αττικής και ήταν εύκολα προσβάσιμο από όλες σχεδόν τις περιοχές της Αθήνας και μάλιστα με λίγα έξοδα μετακίνησης (γεγονός πολύ σημαντικό στις ημέρες κρίσης που ζούμε), το έκανε εξαιρετικά δημοφιλές μεταξύ των αερομοντελιστών.

Η τεράστια άπλα του που εκτεινόταν και προς τις δυο διαστάσεις και η πέριξ ομαλή μορφολογία του εδάφους το έκαναν θα έλεγα,  σχεδόν ιδανικό χώρο για πτήσεις. Καθώς ήταν μέσα στην Αθήνα, συγκέντρωνε ειδικά τα Σαββατοκύριακα, πολύ κόσμο και όχι μόνο πιλότους, αλλά και θεατές αερομοντελιστές. 




Κάθε Σαββατοκύριακο ήταν σαν μια αερομοντελιστική γιορτή !

Οι αερομοντελιστές είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν μεταξύ τους απόψεις, να δουν καινούργια πράγματα, καινούργιες τεχνολογίες, να συζητήσουν, να αστειευτούν, κάτι που μάλλον δεν προσφέρουν τα υπάρχοντα μοντελοδρόμια της Αττικής.

Δυστυχώς, κάθε τι καλό κρατάει λίγο.


Γ. Κ.