Σχόλια

Σχόλια για την κατάσταση του Ελληνικού Αερομοντελισμού (και όχι μόνο)





20-12-2015

Γιατί οι αερομοντελιστές του Ελληνικού δεν κατόρθωσαν να συνεννοηθούν μεταξύ τους;


Επί 4-5 χρόνια το αεροδρόμιο του Ελληνικού εξυπηρέτησε αφάνταστα τους αερομοντελιστές του κέντρου, των νοτίων και δυτικών προαστίων της Αθήνας. 

Πραγματικά, εκατοντάδες αερομοντελιστές !

Τώρα όμως που το Ελληνικό έκλεισε -και ίσως οριστικά- μοιραία έρχονται στο μυαλό των κάπως πιο σοβαρά ασχολούμενων με το χόμπυ, μερικά βασανιστικά ερωτήματα:

- Γιατί οι αερομοντελιστές του Ελληνικού δεν καταφέραμε να συνεννοηθούμε μεταξύ μας και να δημιουργήσουμε έναν καινούργιο χώρο κατά το πρότυπο της ΠΕΤΜΕ των βορειο-ανατολικών προαστίων;

- Ήμασταν σίγουροι ότι θα έχουμε το Ελληνικό για πάντα; 

- Μήπως μας κάλυπταν τα υπάρχοντα μοντελοδρόμια, τα οποία είχαμε σαν "εφεδρεία" σε περίπτωση που θα έκλεινε το Ελληνικό (αλλά προτιμούσαμε το τζάμπα); 

- Περιμέναμε κάποιους άλλους να "βγάλουν το φίδι από την τρύπα", δηλαδή να κάνουν όλη την δουλειά αυτοί και εμείς να βρούμε ένα έτοιμο μοντελοδρόμιο;

- Ή μήπως -κατά το γνήσιο Ελληνικό πρότυπο- λέγαμε "άσε να κλείσει και θα δούμε τι θα γίνει", δηλαδή στρουθοκαμηλίζαμε κατ ουσίαν και δεν θέλαμε να αντικρύσουμε το μέλλον;

Όπως συμβαίνει συνήθως, όλα ισχύουν λίγο-πολύ και σε αυτή την περίπτωση. Πιστεύω όμως ότι υπήρχαν δυο σοβαρότεροι λόγοι που δεν βοήθησαν τους μοντελιστές του Ελληνικού να συνεννοηθούν μεταξύ τους:


 1. Ο πολύ μεγάλος αριθμός των αερομοντελιστών που πετούσαν στον χώρο
Αυτό δεν βοήθησε στην δημιουργία μιας "παρεΐστικης" ατμόσφαιρας και ενός πυρήνα φίλων που θα σκέπτονταν και θα σχεδίαζαν το μέλλον, όπως έγινε στην περίπτωση της ΠΕΤΜΕ. Στην αλάνα του Μαραθώνα, όπως έτυχε να διαπιστώσω 2-3 φορές που επισκέφθηκα το μέρος πριν την δημιουργία του μοντελοδρομίου, υπήρχε μια παρέα 10-15 ατόμων που είχαν γίνει φίλοι και προχώρησαν αργότερα στην ίδρυση του συλλόγου τους. Δεν υπήρχαν όμως στο Μαραθώνα τόσοι πολλοί αερομοντελιστές, διαφορετικοί κάθε φορά και παντελώς άγνωστοι μεταξύ τους, όπως συνέβαινε στο Ελληνικό.

2. Ο χώρος του Ελληνικού ήταν σχεδόν "νόμιμος" για τους αερομοντελιστές και κανείς δεν τους ενοχλούσε και δεν τους έδιωχνε. 
Τουναντίον στην αλάνα του Μαραθώνα οι μοντελιστές πολύ συχνά έρχονταν αντιμέτωποι με τις διαμαρτυρίες των περιοίκων και του ιδιότροπου τοπικού βενζινά και συχνά ερχόταν η Αστυνομία και τους οδηγούσε στο Τμήμα. Αυτές οι δυσκολίες όμως ήταν που τους έκαναν να καταλάβουν ότι ήταν συμφέρον τους να δημιουργήσουν έναν Σύλλογο με το δικό του μοντελοδρόμιο, ώστε να ασκούν ανενόχλητοι το χόμπυ τους. Γενικότερα άλλωστε, οι δυσκολίες είναι αυτές που κινητοποιούν τους ανθρώπους και οδηγούν στην πρόοδο.

Τουναντίον στο Ελληνικό, όταν -ανήσυχος για το μέλλον- απευθυνόμουν στους πιο παλιούς αερομοντελιστές και αυτούς που είχαν τα καλύτερα και ακριβότερα μοντέλλα, η τυπική απάντηση που έπαιρνα ήταν "...άσε να κλείσει και βλέπουμε!"  Βλέπετε, δεν υπήρχε κανένα "ζόρι" εκείνη την στιγμή. Και όταν έφτασαν οι δυσκολίες, ήταν πλέον αργά.

Πληροφορήθηκα ότι πολλοί μοντελιστές "βολεύτηκαν" μετά το κλείσιμο του Ελληνικού σε ιδιωτικά μοντελοδρόμια. Δεν υπάρχει τίποτα κακό σε αυτό. Αυτοί όμως ήταν πολύ λίγοι (καμιά δεκαριά) σε σχέση με το τεράστιο πλήθος των αερομοντελιστών που πετούσαν στο Ελληνικό.

Οι υπόλοιποι;



Γιώργος Καρασούλας
___________________________________________________________________________________


14-10-2015

Αεροδρόμιο Ελληνικού: "Των οικιών ημών εμπιπραμένων, ημείς άδομεν"

"Ενώ τα σπίτια μας καίγονται, εμείς τραγουδάμε"



Ήταν η ιστορική ρήση του Θουκυδίδη για να στηλιτεύσει την έλλειψη αποφασιστικότητας και σωστής ιεράρχησης των προτεραιοτήτων των αρχαίων Αθηναίων (ενώ βρίσκονταν σε εμπόλεμη κατάσταση με την Σπάρτη).

Πριν από 6-7 μήνες περίπου εξέφραζα την ανησυχία μου στους παλιότερους και τους πιο "συστηματικούς" αερομοντελιστές του Ελληνικού, καθώς είχε αρχίσει να διαφαίνεται με σαφήνεια ότι το τέλος πλησίαζε, έστω και αν τελικά αυτό ήρθε κάπως πιο βίαια και απρόβλεπτα. Διαβάστε την ενότητα 

"Τα νέα για την παραχώρηση του αεροδρομίου του Ελληνικού" στα "Νέα και Ειδήσεις" και ειδικά το άρθρο της 26/2/2015.

Ήταν ηλίου φαεινότερον ότι το Ελληνικό σαν μοντελοδρόμιο δεν είχε πλέον μέλλον. Ίσως για κάποιους να γινόμουν και κουραστικός καθώς γύριζα από μοντελιστή σε μοντελιστή, όχι μόνο για να εκφράσω την αγωνία μου, αλλά και για να προτείνω να οργανωθούμε κατά το πρότυπο της ΠΕΤΜΕ ή της "ΓΛΑΥΞ".




Αεροδρόμιο Ελληνικού: Κάθε τι ωραίο έχει κάποτε ένα τέλος


Η στερεότυπη απάντηση που έπαιρνα ήταν "άσε να κλείσει και βλέπουμε". Τότε που ήμασταν όλοι συγκεντρωμένοι και μπορούσαμε να οργανωθούμε και να κάνουμε κάτι όλοι μαζί, κανείς δεν ενδιαφέρθηκε.

Και τώρα τι γίνεται;

Διαβάζω στα διάφορα αερομοντελιστικά FORUM από ...μοιρολόγια, μέχρι υπεραισιόδοξες προβλέψεις -που ειλικρινά δεν ξέρω που βασίζονται- ότι το Ελληνικό θα ξανανοίξει για τους αερομοντελιστές.

Ο Ζαν Κλωντ Γιουνκέρ δήλωσε πριν από μερικές ημέρες, ότι η κατάσταση με τους πρόσφυγες θα συνεχιστεί όπως είναι τώρα, για τουλάχιστον ακόμα 2-3 χρόνια. Εν τω μεταξύ εκκρεμεί και η υποχρέωση προς τους δανειστές για την ιδιωτικοποίηση του Ελληνικού; Τι θα γίνει πρώτα άραγε;

Η μοναδική λύση για τους αερομοντελιστές του κέντρου και των Νοτίων προαστίων είναι η οργάνωση τους και η εξεύρεση του κατάλληλου χώρου για την δημιουργία μοντελοδρομίου. Μιλάω για τους παλιούς και συστηματικούς μοντελιστές και όχι γι αυτούς που περιστασιακά ασχολήθηκαν με το χόμπυ λόγω της ευκολίας που παρείχε το Ελληνικό και τώρα είναι έτοιμοι να το εγκαταλείψουν.

Υπάρχουν ασφαλώς και τα οργανωμένα μοντελοδρόμια, ιδιωτικά και μή. Διαβάστε το άρθρο "Επιλογή του κατάλληλου μοντελοδρομίου-τι θα γίνει όταν κλείσει το Ελληνικό', για να αποφασίσετε ποιος χώρος σας ταιριάζει, αν βέβαια κάποιος σας ταιριάζει.

Να κάνω μόνο μια παρατήρηση: Ένας σύλλογος είναι μια μη κερδοσκοπική οργάνωση και όλα τα χρήματα από τις συνδρομές διατίθενται για τους σκοπούς του συλλόγου -και ασφαλώς- για την βελτίωση του μοντελοδρομίου του. Ένας σύλλογος δηλαδή δεν μπορεί να έχει κέρδη (βάσει του Νόμου) ούτε μπορεί να αποθησαυρίζει τις συνδρομές. 

Για να καταλάβετε την σημαντική αυτή διαφορά, δείτε τις εργασίες και τις βελτιώσεις που έγιναν με την πάροδο του χρόνου στα μοντελοδρόμια των συλλόγων (ΠΕΤΜΕ- "ΓΛΑΥΞ") και συγκρίνετε τις με αυτές των ιδιωτικών μοντελοδρομίων.

Πάντως ποτέ δεν είναι αργά. Forum αερομοντελιστικά υπάρχουν, ας γίνει μια φορά και κάτι χρήσιμο σε αυτά. Όσοι ενδιαφέρονται πραγματικά για την εξεύρεση χώρου, ας δημιουργήσουν ένα THREAD και εκεί όποιος θέλει να δηλώνει το ενδιαφέρον του για την μελλοντική ένταξη σε έναν σύλλογο, του οποίου κύριο μέλημα θα είναι η δημιουργία μοντελοδρομίου. Εννοείται όμως ότι δεν αρκεί αυτό. Θα πρέπει όποιος δηλώσει συμμετοχή να είναι έτοιμος να "τρέξει", αλλά και να βάλει το χέρι στην τσέπη.

Αν δεν σπάσεις αυγά, ομελέτα δεν γίνεται. Ας μην τα περιμένουμε πάντα όλα από τους άλλους.


Γιώργος Καρασούλας
_________________________________________________________________________________ 





ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ