Ανάβυσσος, Κυριακή 8-5-2016


9-5-2016

Κάτι που μου άρεσε όταν λειτουργούσε το  Ελληνικό ήταν ότι τα Σαββατοκύριακα -ιδίως τις Κυριακές - ήταν σαν να γινόταν μια αερομοντελιστική γιορτή, ένα πανηγύρι!  Δεκάδες ήταν οι αερομοντελιστές και τα μοντέλλα, αλλά και δεκάδες οι απλοί θεατές. Συζητήσεις, παρέες, αστεία, συναντήσεις με παλιούς φίλους αλλά και γνωριμία με καινούργιους, ενημέρωση και ανταλλαγή ιδεών πάνω σε νέα προϊόντα, νέα μοντέλλα, καινούργιες μηχανές, νέες τεχνικές

Είχαμε την ευκαιρία να θαυμάζουμε πολύ αξιόλογα -εκπληκτικά θα έλεγα -μοντέλλα, αλλά και οι "μερακλήδες" αερομοντελιστές που τα είχαν φτιάξει είχαν την ευκαιρία να τυγχάνουν της αναγνώρισης και του θαυμασμού των υπολοίπων αερομοντελιστών και των απλών θεατών. Αυτό είναι ανθρώπινο και καθόλου κατακριτέο. Τι νόημα έχει να φτιάξεις το καλύτερο μοντέλλο αν πηγαίνεις και το πετάς κάπου μόνος σου και δεν το βλέπει κανείς άλλος εκτός από εσένα (ή έστω το βλέπουν 5-10, τα ίδια πάντα άτομα);

Θυμάμαι πόση υπερηφάνεια αισθάνθηκα το 2011 στην Ανάβυσσο όταν ένας πατέρας μου ζήτησε να φωτογραφίσει τον μικρό του γιό, δίπλα σε ένα μεγάλο SPITFIRE που πετούσα τότε! 

Αυτά δύσκολα τα συναντάς στα οργανωμένα μοντελοδρόμια.  Εκεί θα δεις 10 γνωστούς με τα γνωστά μοντέλλα τους που έχεις ξαναδεί πολλές φορές, αυτοί θα δουν τα δικά σου μοντέλλα -που έχουν ξαναδεί πολλές φορές - και εκεί τελειώνει η ιστορία. 

Δεν θέλω με κανένα τρόπο να μειώσω τα οργανωμένα μοντελοδρόμια που ασφαλώς υπερτερούν σε όλα τα σημεία σε σχέση με τις αλάνες, αυτό όμως που είχε το Ελληνικό δεν το συνάντησα πουθενά αλλού.

Τέλος πάντων, όλα τα καλά τελειώνουν κάποτε και έτσι τελείωσε και το Ελληνικό. Πολλοί από τους αερομοντελιστές που πετούσαν εκεί χωρίστηκαν και άλλοι χρησιμοποιούν την αλάνα του Ασπροπύργου, άλλοι αυτήν της Αναβύσσου. Οι περισσότεροι βέβαια εγκατέλειψαν το χόμπυ και ιδιαίτερα αυτοί που μπήκαν σε αυτό σχετικά τελευταία, δηλαδή όσοι δεν ασχολούνταν με αυτό από μικρή ηλικία.

Την Κυριακή 8-5-2016 βρέθηκα σαν επισκέπτης στην Ανάβυσσο (μια που την προηγούμενη ημέρα είχα πετάξει στον Ασπρόπυργο) και με εξέπληξε ευχάριστα το πλήθος των αερομοντελιστών που ήταν μαζεμένοι εκεί!

Σαν ένα Ελληνικό σε "μικρογραφία"!


Πολύς κόσμος στην Ανάβυσσο την Κυριακή 8-5-2016. Θύμιζε κάπως το παλιό, καλό Ελληνικό, τις Κυριακές!



Βοήθησε και ο καιρός, αφού επικρατούσε αραιή συννεφιά, η θερμοκρασία ήταν πολύ ευχάριστη και μέχρι τις 12:30 μμ περίπου ο άνεμος ήταν ασθενής 2-3 Bft



Όπως φαίνεται και από την φωτογραφία, ο -υποτιθέμενος- χωμάτινος "διάδρομος" είναι πολύ φαρδύς και αυτό βοηθά πολύ στην απο-προσγείωση των μοντέλλων. Είναι ιδανικός στην περίπτωση δοκιμής/παρθενικής πτήσης ενός καινούργιου μοντέλλου. Εάν ο κινητήρας κατά τύχη σβήσει, υπάρχει άπλετος χώρος για προσγείωση (ακόμα και εκτός διαδρόμου) και το μοντέλλο δεν θα καταστραφεί


Πολλά ήταν τα αξιόλογα μοντέλλα την Κυριακή, αν και δεν υπήρχαν SCALE πολεμικά αεροπλάνα που είναι η προσωπική αδυναμία μου. Θα σταχυολογήσω όμως παρακάτω μερικά που μου έκαναν εντύπωση:



Το όμορφο SEBART Sukhoi με επέτασμα 1.56 μέτρα και 4-χρονο κινητήρα SAITO FA-82. Πέταξε πολύ καλά.




Εδώ μόλις έχει απογειωθεί...



... μια κοντινή διέλευση...


...και εδώ καθώς έρχεται για προσγείωση.


Παρών και αυτή την Κυριακή ο κ. Στ. Κουτσός (Best RC SHOP) με το εντυπωσιακό RYAN STA 120 της GREAT PLANES.



Το όμορφο RYAN STA 120 της GREAT PLANES, με εκπέτασμα 2.03 μέτρα, βάρος κάτι λιγότερο από 5 κιλά και μηχανή τετράχρονη OSMAX 1.20. Πέταξε εξαιρετικά



Ο κ. Κουτσός ελέγχει το κέντρο βάρους του μοντέλλου με την βοήθεια ενός αερομοντελιστή


Το μοντέλλο με αναμμένη τη μηχανή, έτοιμο για απογείωση



Και εδώ, μόλις έχει σηκωθεί από το έδαφος


Ένα ακόμη όμορφο μοντέλλο, που εντυπωσίασε με την πτήση του: Το Showtime της HANGAR-9 με δίχρονο βενζινοκινητήρα DLE 20 cc. Το εκπέτασμα του μοντέλλου είναι 1.68 μέτρα και το βάρος του περίπου 4 κιλά. Ο μουσαμάς που χρησιμοποιούσε ο φίλος αερομοντελιστής αποδείχθηκε πολύ πρακτικός


Στη φωτογραφία ο φίλος αερομοντελιστής από το Ελληνικό, κ. Σάκης, καθώς εκκινεί το MUSTANG της PHOENIX με μηχανή .32 ASP



...και εδώ καθώς απογειώνεται. Πέταξε πολύ καλά.




Το SOMETHING EXTRA της SIG με εκπέτασμα 1.31 μέτρα και μηχανή SAITO 65. Μου έκανε εντύπωση η πολύ χαμηλή ταχύτητα stall του μοντέλλου. Σχεδόν η ταχύτητα βαδίσματος του ανθρώπου.



...καθώς έρχεται για προσγείωση



Ο μικρός μεταφέρει το αεροπλάνο του μπαμπά, ένα όμορφο EXTRA 300 της GREAT PLANES. Αν προσέξετε τα ρούχα του, είναι ασορτί με τα χρώματα του αεροπλάνου !



Ο πατέρας του μικρού ετοιμάζεται να πετάξει (με την βοήθεια του κ. Κουτσού) ένα  ένα δίμετρο SUKHOI, με μηχανή την δίχρονη OSMAX GT-33



Ο κινητήρας έχει εκκινήσει και το αεροπλάνο είναι έτοιμο για απογείωση



...και εδώ καθώς απογειώνεται


Όπως θα καταλάβατε, υπήρχε "συνωστισμός" από SUKHOI ! Και γιατί όχι; Πρόκειται για ένα άριστο αεροπλάνο! 

Και με αυτά, ένα ακόμη ωραίο αερομοντελιστικό Σαββατοκύριακο πέρασε.

Ραντεβού το επόμενο!



Γιώργος Καρασούλας