Νέα Προϊόντα

 

 

Η VQ κυκλοφόρησε νέα, ωραία μοντέλλα, αλλά...


10-4-2024

 

Πριν από λίγους μήνες άρχισαν να διατίθενται στα Ευρωπαϊκά μαγαζιά μερικά καινούργια όμορφα μοντέλλα της VQ MODELS. 

Μεταξύ αυτών, το πανέμορφο FOKKER DVII, σε δυο εκδόσεις.

Το μοντέλλο της μιας έκδοσης είναι σχεδόν απολύτως όμοιο με το Fokker DVII που είχε κυκλοφορήσει πριν από αρκετά χρόνια η HANGAR-9 και -παρά την επιτυχία του- το απέσυρε σχετικά γρήγορα.



Το καινούργιο FOKKER DVII της VQ MODELS, μπλε-κόκκινο με καμουφλάζ "LOZENGE" στην κάτω πλευρά των φτερών. Εκπέτασμα 1,73 μέτρα, βάρος περίπου 5 κιλά, για 120-άρα τετράχρονη



Να και το αντίστοιχο που έβγαζε η HANGAR-9. Ήταν λίγο μικρότερο, 1,61 μέτρα εκπέτασμα, αλλά κατά τα άλλα ήταν ολόϊδιο. Ήταν για 90-άρα τετράχρονη



Και της HANGAR-9 είχε καμουφλάζ LOZENGE από την κάτω πλευρά των φτερών


Η άλλη έκδοση του FOKKER DVII της VQ MODELS είναι με καμουφλάζ LOZENGE ολόκληρο το μοντέλλο!

 

 

Και η έκδοση LOZENGE του FOKKER DVII. Έργο τέχνης!


Πανέμορφα μοντέλλα, αλλά...

Αλλά,  η επικάλυψη είναι με αυτοκόλλητο PVC με προτυπωμένα σχέδια! Το PVC είναι κατά τη γνώμη μου ένα ελεεινό υλικό επικάλυψης, αφού ούτε μπορούμε να το θερμάνουμε για να διώξουμε τις ζάρες που μπορεί να δημιουργηθούν (λιώνει με τη θερμοκρασία!), ούτε το ORACOVER ή το MONOKOTE κολλάει επάνω του για να διορθώσουμε κάποια ζημιά, αλλά ούτε και η μπογιά πιάνει καλά επάνω του, φεύγει με το παραμικρό!

Μιλάω εκ πείρας γιατί κάποτε ήμουν ο ατυχής κάτοχος ενός TEXAN AT-6 της VMAR με επικάλυψη PVC. Ευτυχώς κάποια στιγμή έσπασε και το ξεφορτώθηκα! Τώρα η VMAR διαφημίζει τα μοντέλλα της ότι είναι κατασκευασμένα από BALSA και έχουν επικάλυψη γνήσιο ORACOVER -αλλά είναι πλέον αργά (τα πρώτα μοντέλλα της VMAR ήταν κατασκευασμένα από Βιετναμέζικη λεμονιά, ένα πολύ εύθραστο ξύλο).

Στις 26 Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους, έστειλα ένα e-mail στη VQ MODELS ρωτώντας τους για τον τρόπο επισκευής του μοντέλλου σε περίπτωση ζημιάς, επισημαίνοντας τους και όλα αυτά που ανέφερα παραπάνω.

Ουδέποτε έλαβα απάντηση (όχι πως την περίμενα δηλαδή!)

Όλα τα μοντέλλα της VQ είναι φτιαγμένα με επικάλυψη PVC, θα τα θεωρούσα λοιπόν "μιας χρήσεως", μέχρι δηλαδή την πρώτη ζημιά!

Η τιμή του FOKKER DVII είναι 420 Ευρώ στην Ευρώπη, η οποία κατά τα άλλα θα ήταν πολύ λογική για ένα διπλάνο 1,70 μέτρα.

Και λίγα λόγια για το περίεργο -και πολύ σπάνιο σε μοντέλλα- καμουφλάζ "LOZENGE":

Στα Αγγλικά το Lozenge (προφέρεται "Λόζεντζ") σημαίνει "Ρόμβος". Και πραγματικά, το καμουφλάζ αποτελείτο από μικρούς ρόμβους, συνήθως 4 ή 5 χρωμάτων (πολύ σπάνια 3 χρωμάτων). Στα Γερμανικά, η ονομασία αυτού του καμουφλάζ ήταν Buntfarbenaufdruck που θα μπορούσαμε να το αποδώσουμε ως "Πολύχρωμη εκτύπωση".

 

 

Οι Γερμανοί θεωρούσαν ότι τα αεροπλάνα τους δεν θα διακρίνονταν καλά στο έδαφος από τον περιβάλλοντα χώρο (εκείνη την εποχή τα αεροδρόμια ήταν χωράφια), αλλά και στον αέρα θα μπέρδευε τους εχθρούς σχετικά με την κατεύθυνση και την ταχύτητα του αεροσκάφους, ιδιαίτερα σε ύψη όπου η λεπτομερής αναγνώριση ήταν δύσκολη.

Στον 1ο Παγκόσμιο Πόλεμο τα αεροπλάνα βάφονταν με το χέρι. Ωστόσο το να δημιουργήσουν αυτούς τους χιλιάδες ρόμβους με πινέλο ήταν όχι μόνο πολύ δύσκολο και χρονοβόρο, αλλά η μπογιά θα πρόσθετε και σημαντικό βάρος στο αεροσκάφος. Έτσι λοιπόν έφτιαχναν προτυπωμένα κομμάτια υφάσματος με αυτά τα σχέδια, με τα οποία κατόπιν κατασκεύαζαν ολόκληρη την επικάλυψη του αεροπλάνου.

Όμως οι "Άσσοι" του 1ου Π.Π. δεν ακολουθούσαν συχνά αυτά τα πρότυπα. Θα θυμάστε το αεροπλάνο του Κόκκινου Βαρώνου (Manfred von Richthofen), που ήταν βαμμένο κατακόκκινο. 

Αλλά και ο Ernst Udet -στον οποίο έχουμε αναφερθεί σε προηγούμενα ιστορικά άρθρα- είχε βαμμένο το δικό του FOKKER DVII κατακόκκινο με χοντρές άσπρες ρίγες και στο Rudder είχε γραμμένο "Du doch nicht!" που στα Ελληνικά θα μπορούσαμε να το αποδώσουμε ως

"Ασφαλώς, όχι εσύ!"

 

 Γιώργος Καρασούλας

_______________________________________________________________________________________

 

Καινούργια μηχανή ετοιμάζει η LASER ENGINES

 

  25-1-2024 




Πολύ σπάνια βλέπουμε στα μοντελοδρόμια μηχανές της Αγγλικής εταιρείας "LASER ENGINES", που τις έχουν κάποιοι "ψαγμένοι" αερομοντελιστές. 

Και όμως πρόκειται για εξαιρετικά αξιόλογες -και αξιόπιστες- μηχανές που, ακόμη και όταν η Αγγλία ήταν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ήταν κάπως ακριβότερες από τις άλλες. Τώρα βέβαια που η Αγγλία είναι εκτός, η τιμή τους με ΦΠΑ και δασμούς θα είναι απαγορευτική. 

Πρόσφατα η εταιρεία ανακοίνωσε έναν καινούργιο 2-κύλινδρο, τετράχρονο IN-LINE κινητήρα μεθανόλης, που όμως ακόμη βρίσκεται στο στάδιο των δοκιμών και δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμα στο εμπόριο.

Ο κυβισμός του μοτέρ είναι 2x16.21 cc, το βάρος του 1900 γραμμάρια, το εύρος στροφών 1700-8000 rpm και οι συνιστώμενοι έλικες 17x8'' έως 21x6". Το μοτέρ θα διατίθεται με την ειδική βάση του.

Η "LASER-ENGINES" δεν είναι καμιά τεράστια εταιρεία, αλλά περισσότερο βιοτεχνία, ίσως γι αυτό και οι μηχανές της είναι τόσο αξιόπιστες, αφού δεν κατασκευάζονται μαζικά.

Το χαρακτηριστικό αυτών των μηχανών είναι ότι δεν κατασκευάζονται με χύτευση, αλλά με κατεργασία CNC από μασίφ κομμάτι μετάλλου, πράγμα που φαίνεται αμέσως, με μια ματιά στη μηχανή. 

Ένα άλλο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της εταιρείας είναι ότι είναι η μοναδική (στη Δύση) που κατασκευάζει 2-κύλινδρους κινητήρες σε διάταξη "V".

 

Ο 300-άρης κινητήρας της LASER με τους κυλίνδρους σε διάταξη "V". Όπως λέει η εταιρεία, έχει ελάχιστους κραδασμούς, ενώ ο κάθε κύλινδρος έχει το δικό του καρμπυρατέρ και τη δική του εισαγωγή καυσίμου! Ο κυβισμός αυτού του κτήνους είναι 50 cc


 Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1983, ενώ το 2013 εφοδιάστηκε με καινούργιο εξοπλισμό CNC, για ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια στην κατασκευή των μηχανών.

Από το έτος 2000 όλα τα μοντέλλα που κέρδισαν στην κατηγορία F4C στην Αγγλία, ήταν εφοδιασμένα με μοτέρ LASER.



Γιώργος Καρασούλας

 ________________________________________________________________________________________________________


  ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ 

Προϊόντα 2023

Προϊόντα 2022

Προϊόντα 2021

Προϊόντα 2020

Προϊόντα 2019