Νέα προϊόντα

Νέα Προϊόντα και Τεχνολογίες στον Χώρο του Αερομοντελισμού 

  

Αερομοντελιστικοί Ντιζελοκινητήρες


Ίσως κάποιοι πολύ παλιοί, "αρχαίοι" αερομοντελιστές να θυμούνται τις ηρωικές, μικρές Ντιζελομηχανές "Taifun" που είχε λανσάρει η Graupner και φιγουράριζαν τότε στα διαφημιστικά της φυλλάδια και καταλόγους.


Οι αερομοντελιστικοί Ντιζελοκινητήρες "TAIFUN" στο παλιό PROSPEKTUS της GRAUPNER. Κοιτάξτε πόσα μοντέλλα υπήρχαν!

 Ο πιο μικρός ήταν ο TAIFUN- "Hobby" με κυβισμό μόλις 1 κυβικό εκατοστό (1 cc), που ήταν αρκετά δημοφιλής, αλλά κανείς ποτέ δεν μπόρεσε να τον κάνει να δουλέψει! Κάποιοι ισχυρίζονταν ότι το κατάφεραν, με τη χρήση όμως καμινέτου, με το οποίο προθέρμαιναν τον κύλινδρο!


Ο TAIFUN "Hobby" με κυβισμό 1 cc. Δεν έπαιρνε μπροστά με τίποτα!



Σιγά-σιγά, οι μηχανές Ντίζελ εξαφανίστηκαν, για να αντικατασταθούν από τις μηχανές μεθανόλης.

Όχι τελείως όμως!

Τις τελευταίες μέρες ένα Γερμανικό περιοδικό δημοσίευσε την κυκλοφορία μιας καινούργιας μηχανής Diesel της εταιρείας PAW Engineering, που εδρεύει στο Chesire της Δυτικής Αγγλίας και ειδικεύεται στις αερομοντελιστικές Diesel μηχανές.




Το τελευταίο δημιούργημα της PAW Engineering, η Ντιζελομηχανή 19-TBR-Combat Special

Η μηχανή είναι 19-άρα, δηλαδή έχει κυβισμό 3.2 cc, διπλά ρουλεμάν και βγάζει 0.55 HP στις 16.000 στροφές! Τόσες πολλές στροφές, πού μπορεί να χρειάζονται; Όπως λέει και ο τίτλος, η μηχανή είναι "Combat Special", δηλαδή προορίζεται για τους επίσημους αγώνες Combat, στην Αγγλία. Οι αγώνες αυτοί είναι για δέσμια μοντέλλα, προβλέπονται από την FAI και δεν έχουν σχέση με τους αγώνες Combat που έχουμε περιγράψει εδώ, σε παλαιότερο άρθρο.

Προφανώς τα αεροπλάνα πρέπει να έχουν μεγάλες ταχύτητες, εξ ου και οι πολύστροφες μηχανές.

Η τιμή της είναι αρκετά τσουχτερή, μάλλον υπερβολική θα έλεγα: 200 Αγγλικές λίρες, πλέον τα ταχυδρομικά! 

Επισκεφθείτε το SITE της PAW Engineering για να δείτε όλες τις ενδιαφέρουσες μηχανές της. Πολλές από αυτές (αλλά όχι όλες) είναι RC, το γκάζι  τους δηλαδή ελέγχεται από Servo και δεν είναι όλες τόσο ακριβές:


https://www.eifflaender.com/


Σημειώστε ότι το καύσιμο των αερομοντελιστικών Ντιζελομηχανών είναι ειδικό και δεν έχει καμία σχέση με αυτό που χρησιμοποιούμε στις μηχανές Glow. Βασίζεται στον αιθέρα, την κηροζίνη και το καστορέλαιο.

Στην παρακάτω διεύθυνση της Model Technics μπορείτε να πάρετε μια ιδέα για τα ειδικά καύσιμα που κυκλοφορούν στην αγορά για τις Ντιζελομηχανές:



http://www.modeltechnics.com/diesel.htm

________________________________________________________________

 

S-U300, το νέο σέρβο της FUTABA με το οποίο προτίθεται να αντικαταστήσει το "παλαίμαχο" S3003    

 

9-10-2019

Το S3003, το πιο δημοφιλές Servo στην ιστορία του αερομοντελισμού, εξόπλισε χιλιάδες μοντέλλα σε όλο τον κόσμο, εδώ και πάνω από 30 χρόνια.

Τώρα, φαίνεται πως ήρθε η ώρα του!

Η FUTABA έβγαλε στην αγορά -σύντομα θα το δούμε και στα καταστήματα- ένα καινούργιο, γενικής χρήσεως Servo, με το οποίο προτίθεται να αντικαταστήσει το 3003.

Πρόκειται για το ψηφιακό S-U300, το οποίο θα έχει την ίδια δύναμη (3.2kgr cm) με το 3003 και τις ίδιες περίπου διαστάσεις και βάρος. Επίσης θα έχει και αυτό πλαστικά γρανάζια, όπως και ο προκάτοχος του. Η βελτίωση έγκειται- όπως μας πληροφορεί η FUTABA- στο ότι δεν χρησιμοποιούνται καλώδια στο εσωτερικό του, άρα έχει καλές αντικραδασμικές ιδιότητες, είναι ψηφιακό, δουλεύει με S-BUS 2, ενώ ασφαλώς είναι συμβατικό και με τους κλασσικούς δέκτες.




To σέρβο έχει τη δυνατότητα να προγραμματίζεται από υπολογιστή, αλλά και από την ειδική συσκευή προγραμματισμού σέρβο της Futaba.

Πάντως, το παλιό S3003 είναι ακόμα στην παραγωγή και υπάρχει στον επίσημο κατάλογο της Futaba.

Δείτε στην παρακάτω διεύθυνση όλα τα Servo της Futaba και τα χαρακτηριστικά τους

 http://www.rc.futaba.co.jp/english/servo/size02.html

___________________________________________________________________________________

ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ