ΑΛΔΕΧ, Σάββατο 26-3-2022

 

 

Ο φετινός άθλιος Μάρτης κράτησε τους αερομοντελιστές μακριά από τα μοντελοδρόμια, έτσι την πρώτη καλή ημέρα αυτού του μήνα αρκετοί ήταν όσοι συγκεντρώθηκαν στο μοντελοδρόμιο της ΑΛΔΕΧ, στα Δερβενοχώρια. Ο καιρός ήταν καλός, με ασθενείς ανέμους, ως επί το πλείστον πάνω στον διάδρομο, πράγμα που διευκόλυνε τις πτήσεις.

 

 

Αρκετοί αερομοντελιστές συγκεντρώθηκαν το Σάββατο 26/3 στο μοντελοδρόμιο της ΑΛΔΕΧ. Ασθενείς άνεμοι και ευχάριστη θερμοκρασία, παρά τα χιόνια της Πάρνηθας που βλέπετε στο βάθος  



Δυστυχώς η μέρα δεν πήγε και τόσο καλά όσον αφορά τις πτήσεις, αφού αρκετά μοντέλλα έπαθαν σοβαρές ζημιές από ατυχήματα. Πιστεύω ότι σε αυτό συνετέλεσε και η -για αρκετό χρονικό διάστημα- αποχή από το χόμπυ και τις πτήσεις. Καλό είναι μετά από τέτοιες περιόδους, να ξαναρχίζουμε με ένα εύκολο μοντέλλο μέχρις ότου "συνηθίσουμε" ξανά.

Ασφαλώς δεν είναι ότι "ξεχνάμε" να πετάμε, αλλά αμβλύνεται η ετοιμότητα μας, η ικανότητα μας για ακαριαία αντίδραση σε κάποια αναπάντεχη και ξαφνική δυσκολία.

Επιπλέον, αμελούμε να κάνουμε όλους τους απαραίτητους ελέγχους πριν την πτήση του μοντέλλου, ίσως και από τη λαχτάρα και τη βιασύνη μας να πετάξουμε όσο το δυνατόν πιο σύντομα. Αυτό όμως μπορεί να έχει ολέθρια αποτελέσματα.

Αυτό το λέω περισσότερο για να το ακούσω κι εγώ (εδώ ισχύει το "δάσκαλε που δίδασκες...) αφού την επόμενη ημέρα, Κυριακή 27/7, παρά λίγο να έχανα (πάλι) μοντέλλο γιατί δεν έκανα αυτούς τους ελέγχους και το Rudder του αεροπλάνου μου ήταν χαλασμένο και εκτός λειτουργίας. Ευτυχώς κάποιος παρατηρητικός φίλος το πρόσεξε και έτσι απέφυγα την καταστροφή!

Έλεγχοι, έλεγχοι και πάλι έλεγχοι λοιπόν!

 Είχαμε πάντως την ευκαιρία να θαυμάσουμε και ωραία μοντέλλα, όπως το Hurricane του κ. Τάσου, που έκανε την παρθενική του πτήση.

 

Το καινούργιο, εντυπωσιακό μοντέλλο, το Hurricane, του κ. Τάσου. Κατασκευή από σχέδια, εκπέτασμα 1,80 μέτρα, βάρος 7 κιλά, δίχρονος βενζινοκινητήρας 26 cc


Το μοντέλλο βγήκε αρκετά βαρύ, γιατί για να ζυγίσει εκεί που όριζε ο κατασκευαστής έπρεπε να προστεθεί σχεδόν 1 κιλό μολύβι μπροστά, αν κοιτάξετε προσεκτικά την φωτογραφία θα το δείτε πάνω από το firewall της μηχανής.

Παρ όλα αυτά το μοντέλλο πέταξε πολύ καλά (αν εξαιρέσουμε τον εκκωφαντικό θόρυβο του κινητήρα που δεν ταιριάζει σε ένα όμορφο Scale μοντέλλο) αν και ο πιλότος του διαπίστωσε κατά την πτήση αλλά και την προσγείωση ότι το αεροπλάνο ήταν μπροσθόβαρο. 

 


 

Ο ...στόλος των μοντέλλων του κ. Νίκου Παπαδημητρόπουλου και στο βάθος το θηριώδες ASTROHAWK του κ. Σπύρου Τσαρή, που είχαμε παρουσιάσει και σε προηγούμενο άρθρο. Μοντέλλο φτιαγμένο από σχέδια, στα οποία ο Σπύρος έκανε μεγέθυνση. Εκπέτασμα 2,10 μέτρα, κινητήρας SAITO 1.25.

 

Ο κ. Σπύρος με το μοντέλλο του, μετά από μια επιτυχή πτήση



Ο κ. Βαλεντίνος Μαόφης καθώς επιχειρεί προσέγγιση και χαμηλή διέλευση με το SPITFIRE της PHOENIX, με κινητήρα .90 O.S. τετράχρονο


Μετά τις πτήσεις ακολούθησε ψησταριά και τσιμπούσι! Αρχικά το είχαμε σκεφθεί για την τελευταία Κυριακή των Αποκριών, ο άσχημος καιρός όμως δεν επέτρεψε την πραγματοποίηση του.


Το ψήσιμο! "Πιλότοι" οι κ. Βαλεντίνος Μαόφης και Νίκος Παπαδημητρόπουλος. Δεξιά, ο κ. Σπύρος Τσαρής ...περιμένει υπομονετικά! Για τους νηστεύοντες υπήρχαν και σουβλάκια σόγιας! Για τους υπόλοιπους, σουβλάκια, λουκάνικα, κρασί...



Οι κ. Νίκος Παπαδημητρόπουλος, Δημήτρης Ιωσήφ, Γιώργος Τσιούγκος (ο ιδιοκτήτης του μοντελοδρομίου) και Βαλεντίνος Μαόφης ...επί τω έργω!

Η Κυριακή 26/3 ήταν ομολογουμένως μια καταπληκτική μέρα (παρά τις όποιες ατυχίες), που θα την θυμόμαστε για πολύ καιρό! Φάγαμε, ήπιαμε, γελάσαμε, διασκεδάσαμε, χαρήκαμε την καλή παρέα!

Τι άλλο να θελήσουμε;

 

 

 Γιώργος Καρασούλας