Μοντελοδρόμιο ΑΛΔΕΧ, Σάββατο 4-9-2021

 

 
Καθώς ο καιρός ολοένα και δροσίζει, επιστρέφουν σιγά-σιγά οι αερομοντελιστές στα μοντελοδρόμια. Έτσι το Σάββατο 4-9-2021 αρκετοί ήταν αυτοί που επισκέφθηκαν το μοντελοδρόμιο της ΑΛΔΕΧ στα Δερβενοχώρια και επιδόθηκαν στο αγαπημένο τους χόμπυ.
 
 
Ο καιρός δρόσισε και οι μοντελιστές άρχισαν να επιστρέφουν στα μοντελοδρόμια

 
 Ο καιρός δεν ήταν ο ιδανικός και πάντως όχι όπως μας τον παρουσίαζαν τα διάφορα μετεωρολογικά SITEs (Windguru, Windy κλπ.), τα οποία έδιναν ασθενείς ανέμους 1-2 Bft, ενώ στην πραγματικότητα ο άνεμος ήταν ασταθής -και σε διεύθυνση και σε ένταση- και κυμαινόταν από 1 έως 4 Bft.

Αρκετά αξιόλογα μοντέλλα και σήμερα. 
 
 

Ο κ. Γιώργος Κουτρουμπούχος με το U-CAN-DO της Great Planes, με εκπέτασμα 1,6 μέτρα και μηχανή OS-MAX 1.20, δίχρονη. Το μικρό ηλεκτρικό που βλέπετε δίπλα του είναι το BANZAI, το οποίο είναι ένα ιδιαίτερο μοντέλο και θα του αφιερώσουμε ένα ειδικό άρθρο.




Το εκπαιδευτικό Arising Star του κ. Δημ. Ιωσήφ, ανακατασκευασμένο



Αν και πολύ καλό εκπαιδευτικό, το Arising Star -μοντέλλο της δεκαετίας του 1980- είχε επικάλυψη από ένα περίεργο αυτοκόλλητο υλικό (πιθανόν PVC), το οποίο δεν μπορούσε να τεντώσει με το σίδερο (έλιωνε!) αλλά ούτε και ήταν συμβατό με το MONOKOTE και τα παρεμφερή υλικά, δηλαδή δεν μπορούσε να διορθωθεί σε περίπτωση σκισίματος με MONOKOTE, επειδή απλώς αυτά δεν κολλούσαν επάνω του.

Εκείνη την εποχή, αρκετές ήταν οι εταιρείες της Άπω Ανατολής που χρησιμοποιούσαν αυτό το υλικό (όπως π.χ. η VMAR) και αλίμονο στον αερομοντελιστή που παρασυρόταν από το ωραίο φινίρισμα και αγόραζε τέτοιο μοντέλλο (δυστυχώς την είχα πατήσει κι εγώ!).

Ο Δημήτρης λοιπόν έβγαλε όλη την παλιά επικάλυψη και κάλυψε το μοντέλλο με σύγχρονο υλικό Oracover, με πολύ καλά αποτελέσματα όπως βλέπετε και στην φωτογραφία. Είναι ένα εκπαιδευτικό μοντέλλο που πετάει άριστα, ακόμα και με σχετικά ισχυρό άνεμο.

Την παράσταση πάντως έκλεψε ή εξαιρετική κατασκευή του Beechcraft Bonanza του κ. Νίκου. Παλιό μοντέλλο KIT (όχι ARF) της Topflite, με εκπέτασμα 2,05 μέτρα, βάρος περίπου 9 κιλά και μηχανή OS 1.20 τετράχρονη.
 
 
Ο κ. Νίκος αρχίζει τη συναρμολόγηση του μεγάλου μοντέλλου

 
 
 




Λεπτομέρεια του εσωτερικού με τα καθίσματα. Οι εσωτερικές λεπτομέρειες ήταν ένα ΚΙΤ που αγόραζες ξεχωριστά



Το PANEL των οργάνων και το τιμόνι. Πολύ ρεαλιστικά




Το μεγάλο μοντέλλο συναρμολογημένο, με το V-TAIL




Μοιάζει πραγματικά σαν αληθινό αεροπλάνο, παρκαρισμένο στα Pitts!





Η μηχανή σε λειτουργία, τελευταίοι έλεγχοι πριν την παρθενική πτήση. Πιλότος-δοκιμαστής ο κ. Γεώργιος Τσιούγκος, ο ιδιοκτήτης του μοντελοδρομίου



Το μοντέλλο πέταξε άριστα, μετά από κάποια μικροτριμαρίσματα κυρίως στο Elevator.
 
Πολύ καλή λοιπόν η 1η μέρα της καινούργιας αερομοντελιστικής περιόδου.

Ευχόμαστε σε όλους τους αερομοντελιστές "Καλές Πτήσεις"!




Γιώργος Καρασούλας