ΑΛΔΕΧ, Πέμπτη 5-5-2022: Η μέρα των παρθενικών πτήσεων!

 

Μια που για το Σαββατοκύριακο 7-8 Μαΐου 2022 οι προβλέψεις για τον καιρό δεν ήταν ευνοϊκές, συνεννοηθήκαμε μερικοί φίλοι που είχαμε τη δυνατότητα να πετάξουμε καθημερινή και επισκεφθήκαμε το ωραίο μοντελοδρόμιο της ΑΛΔΕΧ. 

Θεωρώ τον εαυτό μου πολύ τυχερό, που έτυχε να δει την πτήση 3 καταπληκτικών μοντέλλων, δύο από τα οποία έκαναν την παρθενική τους πτήση!



Λίγοι αερομοντελιστές -μια που ήταν καθημερινή- αλλά εκπληκτικά μοντέλλα! Ο καιρός, έξοχος!



Ο κ. Νίκος Παπαδημητρόπουλος συναρμολογεί το θηριώδες SOPWITH-PUP! Μοντέλλο ΚΙΤ (όχι ARF) με εκπέτασμα 2,65 μέτρα, βάρος περίπου 15 κιλά, μηχανή OS FR7-420 "SIRIUS 7" -RADIAL


Τόσο μεγάλο μοντέλλο ασφαλώς δεν χωράει στο αυτοκίνητο και πρέπει να συναρμολογηθεί στο μοντελοδρόμιο. Η συναρμολόγηση πήρε σχεδόν 2 ώρες (!) και ο Νίκος είχε έρθει από τις 8 παρά τέταρτο στο μοντελοδρόμιο! Όπως όμως θα δείτε, άξιζε τον κόπο!

 

Το στήσιμο του μοντέλλου προχωράει...

 

 

Όχι, δεν πρόκειται για Dummy Engine, αλλά για τον κτηνώδη 7-κύλινδρο, αστεροειδή τετράχρονο κινητήρα μεθανόλης της O.S, τον OS FR7-420 "SIRIUS 7" -RADIAL, με κυβισμό 70 cc!


"SIRIUS-7": Ο κτηνώδης αστεροειδής κινητήρας μεθανόλης της O.S με κυβισμό 70 cc, με τον οποίο ήταν εφοδιασμένο το μοντέλλο



Το πανέμορφο μοντέλλο έτοιμο, συναρμολογημένο. Το Sopwith-PUP ήταν ο πρόδρομος του Sopwith-CAMEL


Το μοντέλλο έτοιμο για απογείωση. Αριστερά ο κ. Γιώργος Τσιούγκος (ιδιοκτήτης του μοντελοδρομίου) ο οποίος και το απογείωσε, ενώ το κρατούν οι κ. Νίκος Παπαδημητρόπουλος και Σπύρος Τσαρής


...και η απογείωση του αεροπλάνου, υπό τον επιβλητικό ήχο των 7 κυλίνδρων!




Το μοντέλλο δεν πετούσε για 1η φορά, έχει ξαναπετάξει στο παρελθόν, αλλά καθώς η μεταφορά και το στήσιμο είναι τόσο δύσκολα, ο κ. Παπαδημητρόπουλος το πετάει σπάνια.



1917 ή 2022; Ένα SOPWITH CAMEL περιμένει με τον πιλότο του στον χωμάτινο διάδρομο!



Όχι, είμαστε στο 2022! Πρόκειται για το SOPWITH CAMEL του κ. Γιώργου Κουτρουμπούχου, με εκπέτασμα 1,55 μέτρα, βάρος 4.1 κιλά και μηχανή .82 SAITO. Σήμερα έκανε την παρθενική του πτήση!


Και αυτό το μοντέλλο ήταν ΚΙΤ (όχι ARF) και μάλιστα του HOBBYKING, με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, όπως μας ενημέρωσε ο κ. Κουτρουμπούχος! Καταπληκτική και η δουλειά του Γιώργου!

Δείτε στις πιο κάτω φωτογραφίες μερικές από τις φάσεις κατασκευής του μοντέλλου.

 

 

Όταν ανοίγουμε την κούτα του ΚΙΤ του μοντέλλου και αντικρύζουμε ένα μάτσο σανίδες και λίγα χαρτιά (τα σχέδια του μοντέλλου), μας πιάνει απελπισία!

 

 

Τα υλικά του μοντέλλου και η άτρακτος συναρμολογημένη δοκιμαστικά



 

...έτοιμη η ξυλοκατασκευή της ατράκτου! Μένει η επικάλυψη

 

 

...έτοιμη και η ξυλοκατασκευή των φτερών! Πολλή δουλειά!

 

Η επικάλυψη έγινε με φιλμ που ο Γιώργος έκανε εισαγωγή από τον Ali-Express, μόνο εκεί βρήκε τα σωστά χρώματα του αεροπλάνου. Δυστυχώς η Ελληνική αγορά γίνεται όλο και φτωχότερη σε ποικιλία υλικών.

 


Το μοντέλλο έτοιμο για απογείωση. Τη δοκιμή και το τριμμάρισμα έκανε ο κ. Γιώργος Τσιούγκος


 

...η απογείωση!

 

 

...στον αέρα! Έτοιμο για αναζήτηση λείας!



...μια χαμηλή διέλευση!


...και η προσγείωση, καταπληκτική!



Μετά την επιτυχή δοκιμή και πτήση, ο κ. Γ. Κουτρουμπούχος έτοιμος να οδηγήσει στα pitts το καινούργιο μοντέλλο του!



Ο κ. Δημήτρης Ιωσήφ με το καινούργιο SPITFIRE της FLY-MODELL. Εκπέτασμα 1,60 μέτρα, μηχανή SAITO .82. Δεξιά το TAXI, κατασκευή με βάση τα σχέδια του πρωτότυπου TAXI της GRAUPNER, μοντέλλο του 1967!


Η εκκίνηση του κινητήρα SAITO. Δούλευε σαν ραπτομηχανή!



Στον διάδρομο, έτοιμο για τη δοκιμή και την παρθενική του πτήση. Πιλότος και πάλι ο κ. Γιώργος Τσιούγκος



...απογείωση!


...και μια χαμηλή διέλευση. Το μοντέλλο πέταξε εξαιρετικά!


Έτσι πέρασε και αυτή η ωραία ημέρα, στην οποία είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε καινούργια, πανέμορφα μοντέλλα!

Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε ένα ενδιαφέρον βίντεο με τις παρθενικές πτήσεις των μοντέλλων της Πέμπτης 5-5-2022.
 
 
 https://www.youtube.com/watch?v=vSx8B31eYws