Καθώς
η θερμοκρασία ολοένα και ανεβαίνει, φαίνεται ότι η αερομοντελιστική
σαιζόν πλησιάζει προς το τέλος της. Έτσι σκεφθήκαμε να εκμεταλλευτούμε
τον σχετικά δροσερό -ακόμα- καιρό και την Κυριακή 6 Ιουνίου βρεθήκαμε
στον φιλόξενο χώρο της ΑΛΔΕΧ, στα Δερβενοχώρια. Άλλωστε η 7-μηνη παράλογη καραντίνα δεν μας επέτρεψε να χαρούμε το χόμπυ μας το προηγούμενο διάστημα.
![]() |
Αρκετός
κόσμος την Κυριακή 6/6 στο μοντελοδρόμιο της ΑΛΔΕΧ. Η φωτογραφία
τραβήχτηκε στις 10 το πρωΐ, αργότερα ήρθαν και άλλοι αερομοντελιστές |
Στην
Ελλάδα η αερομοντελιστική περίοδος τελειώνει τον Ιούνιο -καθώς αρχίζουν
οι μεγάλες ζέστες- και ξαναρχίζει κάπου στα μέσα Σεπτεμβρίου. Ακριβώς
αντίθετα δηλαδή με την Κεντρική Ευρώπη, όπου ο χειμώνας είναι βαρύς και
οι αερομοντελιστές περιμένουν πως και πως τους θερινούς μήνες για να
πετάξουν. Γι αυτό και οι περισσότερες αερομοντελιστικές εκδηλώσεις σ
αυτά τα κράτη γίνονται το καλοκαίρι.
![]() |
Ο κ. Αλέξανδρος κρατά το μικρό, ηλεκτρικό Messerschmitt Me 262 που κατασκεύασε- και πέταξε ο γιός του, Χρήστος |
Ο
κ. Αλέξανδρος διέθετε και πιστόλι Radar μέτρησης ταχύτητας, με το οποίο
μέτρησε την ταχύτητα του αεροπλάνου, που ήταν περίπου 120 χλμ./ώρα! Εντυπωσιακή!
Από
αριστερά, είναι το ακροβατικό "SANTOS" της Phoenix, με δίχρονη .90-άρα
OSMAX, και εκπέτασμα 1,80 μέτρα. Γρήγορο, ευέλικτο και δύσκολο
αερομοντέλλο.
Στη μέση είναι το Combat αγωνιστικό Scale μοντέλλο "THUN",
Τσέχικης εταιρείας που ειδικεύεται στα αγωνιστικά Combat αερομοντέλλα.
Έχει μηχανή OSMAX .40 δίχρονη και επτέτασμα 1,20 μέτρα. Εξαιρετικά
γρήγορο, ευέλικτο και πολύ δύσκολο στον χειρισμό μοντέλλο. Η ταχύτητα
του μετρήθηκε με το πιστόλι-Radar στα 120 χλμ./ώρα περίπου και ενώ το
γκάζι ήταν κάτι λιγότερο από το 50%! Είμαι περίεργος να μετρήσουμε την ταχύτητα του (όταν ο Γιώργος αποκτήσει ευχέρεια στην πτήση του) με το γκάζι στο 100%!
Δεξιά είναι η μικρή ηλεκτρική πτέρυγα (εκπέτασμα 80 εκατ.) που επίσης πέταξε πολύ καλά.
Ο Νίκος εκτέλεσε πολύ εντυπωσιακούς ακροβατικούς ελιγμούς με το ελικόπτερο του.
Κατά
την πτήση του, τα κόκκινα Monokote που βλέπετε πάνω στο φτερό
ξεκόλλησαν (λόγω πολυκαιρισμού, όπως μας εξήγησε ο κ. Μανώλης)
επηρεάζοντας την πτητική ευστάθεια του μοντέλλου, το οποίο έκανε
αναγκαστική προσγείωση.
Είναι
ένα πρόβλημα τα Monokote που ξεκολλούν με τον καιρό και το έχω δει να
παρουσιάζεται και σε άλλα μοντέλλα φίλων, αποτελώντας έναν σοβαρό
κίνδυνο για την ασφάλεια του μοντέλλου. Μια λύση είναι η χρήση του
προϊόντος Covergrip που το έχω παρουσιάσει σε προηγούμενο άρθρο και το έχω δοκιμάσει με πολύ καλά αποτελέσματα.
Ήταν μια ακόμα ωραία Κυριακή στο μοντελοδρόμιο της ΑΛΔΕΧ, ας ελπίσουμε ότι ο καιρός θα κρατήσει λίγο ακόμα.
Γιώργος Καρασούλας