ΑΛΔΕΧ- Σάββατο 9-3-2024

 

Αν και ο καιρός δεν ήταν όπως τον περιμέναμε, αφού και φυσούσε (2-3 Bft) και συννεφιά είχε, εν τούτοις αρκετοί ήμασταν οι αερομοντελιστές στο μοντελοδρόμιο της ΑΛΔΕΧ το Σάββατο 9/3 και είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε ωραία μοντέλλα, δυο εκ των οποίων στην παρθενική τους πτήση.

 

Αρκετοί αερομοντελιστές στο μοντελοδρόμιο της ΑΛΔΕΧ το περασμένο Σάββατο. Ο καιρός όμως δεν ήταν και ο ιδανικός, όπως βλέπετε από τον συννεφιασμένο ουρανό και το τεντωμένο ανεμούριο, σχεδόν κάθετο στον διάδρομο

 

 

Πολλά αξιόλογα μοντέλλα: Εδώ το μεγάλο ηλεκτρικό του κ. Κώστα Χρυσάνη. Το "SLICK" με εκπέτασμα περίπου 1,73 m, ηλεκτρικό μοτέρ αντίστοιχο σε ισχύ με κινητήρα 20 cc, 6-σελη μπατταρία LiPo 5000 mAh και βάρος 4,5 κιλά. Πέταξε πολύ καλά


Το μεγάλο YAK του κ. Σπύρου με 120άρα τετράχρονη O.S. που ακόμα έστρωνε.



Ο κ. Τάσος Δελής με την άτρακτο του SBD-5 DAUNTLESS.


Ο Τάσος έκανε εξαιρετική δουλειά με το μοντέλλο, επικαλύπτοντας το με μεταλλικό Oracover, τόσο, που φαινόταν σαν πραγματικά μεταλλικό αεροπλάνο! Δυστυχώς η δίχρονη μηχανή του κάποια στιγμή έσβησε και το αεροπλάνο έπεσε, αλλά με ελάχιστες ζημιές. Στα Scale μοντέλλα είναι προτιμότερες οι 4-χρονες μηχανές, είναι πιο αξιόπιστες. Για να μην πάει και χαμένος ο κόπος μας.



Ο κ. Αντώνης Σπύρου με το CORSAIR της HANGAR-9. Εκπέτασμα 1,64 m, μηχανή SAITO 82, βάρος 4,2 κιλά. Έτοιμο για πτήση


...απογειώνεται! Πέταξε πολύ καλά!



Το τεράστιο TUCANO της PHOENIX του κ. Αντώνη Περσίδη, με εκπέτασμα 2,06 m, μηχανή 180 SAITO και βάρος 6,8 κιλά. Μικρό βάρος για το εκπέτασμα του, η PHOENIX είναι μια καλή εταιρεία.



Το εντυπωσιακό και μεγάλο ZERO της PHOENIX, επίσης του κ. Αντώνη Περσίδη. Εκπέτασμα 2,06 μέτρα, τετράχρονη μηχανή βενζίνης NGH 38cc και βάρος 8,2 κιλά. Σήμερα ήταν η παρθενική του πτήση. Πολύ καλό το weathering του μοντέλλου



Προσπάθεια για την εκκίνηση του κινητήρα, χωρίς αποτέλεσμα!



Εδώ επιστρατεύθηκαν τα μεγάλα μέσα! Ο κ. Γιώργος Τσιούγκος -ιδιοκτήτης του μοντελοδρομίου της ΑΛΔΕΧ- με διάφορες μίζες, προσπαθεί και αυτός! Τίποτα! Το μοτέρ αρνείτο πεισματικά να "σκάσει" έστω και μια φορά!


Τελικά ήταν κάτι πολύ απλό, έφταιγε το μπουζί! Μόλις αλλάχτηκε, η μηχανή με την πρώτη προσπάθεια πήρε εμπρός! Δυστυχώς η ώρα είχε περάσει και δεν πρόλαβα να δω την παρθενική πτήση του ZERO, η οποία -όπως μου είπαν όσοι έμειναν- ήταν εξαιρετική!

Η μέρα πάντως σήμερα ήταν περίεργη, όλο βλάβες, προβλήματα και πτώσεις. Ένα ελικόπτερο έπεσε και ένα άλλο μοντέλλο έπεσε και έσπασε λόγω απώλειας σύνδεσης (BIND) δέκτη-πομπού. Στο δικό μου μοντέλλο διαπίστωσα - ευτυχώς εγκαίρως, πριν το πετάξω- ότι είχε ξεβιδωθεί το ζιγκλέρ, πράγμα που δε μου έχει ξανασυμβεί ποτέ μέχρι τώρα! Εάν δεν το έπαιρνα είδηση, η μηχανή θα έσβηνε στον αέρα! (Το ζιγκλέρ είναι εκείνο το εξάρτημα της μηχανής, στο οποίο βιδώνει η βελόνα του γκαζιού).

 

 

Το εκπληκτικό FOKKER DVIII του κ. Νίκου Παπαδημητρόπουλου! Εδώ φαίνεται τεράστιο, αλλά το εκπέτασμα του ήταν 1,45 m

 

 Πρόκειται για πολύ σπάνιο μοντέλλο, προσωπικά δε μου έχει τύχει ποτέ να το ξαναδώ στα τόσα χρόνια που ασχολούμαι με τον αερομοντελισμό! Γενικά τα μοντέλλα του 1ου Παγκοσμίου Πολέμου είναι πολύ σπάνια στα μοντελλοδρόμια.

Το μοντέλλο ήταν ένα παλαιό ΚΙΤ του Ben Buckle με μισοσβησμένα και ατελή σχέδια, έτσι ώστε ο Νίκος χρειάστηκε πολλές φορές να αυτοσχεδιάσει!



Τα INSIGNIA του αεροπλάνου φτιαγμένα από τον Νίκο,  ή ειδική παραγγελία


 

Cowl από λουστραρισμένο κόντρα-πλακέ και από μέσα η μικροσκοπική SAITO 30, ένα θαύμα μικρομηχανικής!


Δείτε παρακάτω μερικές φωτογραφίες από τις φάσεις κατασκευής του μοντέλλου.

 

Η πτέρυγα, με τα AILERONS που πρόσθεσε ο κ. Νίκος Παπαδημητρόπουλος, καθώς δεν προβλέπονταν από το αρχικό σχέδιο

 

 

Πολλή δουλειά πραγματικά!

 


Σχεδόν έτοιμο!


Μπορεί το μοντέλλο να χρειάστηκε πολύ κόπο και προσπάθεια, αλλά σίγουρα ξεφεύγει πολύ από την κοινοτυπία!



Η δοκιμή και ρύθμιση του κινητήρα. Η Τ/Κ στα χέρια του έμπειρου κ. Γιώργου Τσιούγκου



...τροχοδρομεί για απογείωση


Δοκιμαστής-πιλότος στην παρθενική πτήση του μοντέλλου ήταν ο κ. Γιώργος Τσιούγκος. Και ευτυχώς θα έλεγα εγώ, γιατί η μηχανή αποδείχθηκε πολύ αδύναμη γι αυτό το μοντέλλο και η πτήση μόνο εύκολη δε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί! 

 

Παρ όλες λοιπόν τις ατυχίες, τις ζημιές και τα προβλήματα, η μέρα μας προσέφερε πολλές εμπειρίες και συγκινήσεις!

 Να είμαστε όλοι καλά μέχρι την επόμενη φορά!

 

 

Γιώργος Καρασούλας