"Ξεφυλλίζοντας" το ηλεκτρονικό περιοδικό της Αυστριακής Ομοσπονδίας Αερομοντελισμού βρήκα ένα άρθρο που μου έκανε μεγάλη εντύπωση, για την κατασκευή του AIRBUS A380-800 από τον 52-χρονο Αυστριακό Kristopher Ferkl.
Το αεροπλάνο έχει εκπέτασμα 6,13 μέτρα, μήκος 5,64 μέτρα, ζυγίζει 102,6 κιλά (!) και έχει 4 Ισπανικές τουρμπίνες JetsMunts 166, που κάθε μια έχει ώση περίπου 17 κιλά. Οι τουρμπίνες τροφοδοτούνται από ένα ειδικό ντεπόζιτο χωρητικότητας 12 λίτρων κηροζίνης.
Το μοντέλλο φτιάχθηκε στα χρώματα της Ταϋλανδέζικης THAI.
Ο Ferkl έκανε πάνω από 3 χρόνια και ξόδεψε 1700 εργατώρες για να ολοκληρώσει το μοντέλλο του! Σίγουρα πολλή δουλειά!
Αυτό που μετράει όμως είναι το αποτέλεσμα!
Ο πομπός που χρησιμοποιήθηκε ήταν ο Futaba T18 MZ με δυο δέκτες Futaba 7008 SB. Τα υλικά κατασκευής ήταν τα κλασσικά: μπάλσα, κόντρα πλακέ και φελιζόλ με ϋαλοποίηση με fibre-glass όπου χρειάστηκε.
Η παρθενική πτήση έγινε στις 21 Ιουλίου του 2020 και πιλότος ήταν ο Rainer Kamitz. Η πτήση ήταν απόλυτα επιτυχής.
Για να ζυγίσει το μοντέλλο, χρειάστηκε 7,5 κιλά μολύβι που στερεώθηκαν στο μπλοκ των μπροστινών τροχών.
![]() |
Το ζύγισμα του μοντέλλου έγινε με τη βοήθεια 2 ηλεκτρονικών ζυγαριών, στο μπροστινό και στο κύριο μπλοκ τροχών |
Όπως είπε ο Ferkl, η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετώπισε ήταν η καμπύλη των φτερών, που εκτείνεται σε όλο το εκπέτασμα. Για τον σκοπό αυτό αναγκάστηκε να κατασκευάσει τις πτέρυγες σε κομμάτια. Δύσκολος επίσης ήταν ο υπολογισμός του κέντρου βάρους του μοντέλλου.
Τα σκέλη προσγείωσης κατά το μεγαλύτερο μέρος τους κατασκευάστηκαν από τον Ferkl.
Ο Cristopher Ferkl είναι διευθυντής πληροφορικής σε μια μεγάλη εταιρεία που κατασκευάζει όργανα επιθεώρησης και ελέγχου για την αεροπορία.
Γιώργος Καρασούλας