Οι καινούργιες μηχανές της NGH

 
24-11-2023

 
Δυο καινούργιες, αξιόλογες μηχανές έβγαλε η Κινέζικη NGH, οι οποίες ήδη -εδώ και μερικούς μήνες- κυκλοφορούν και στην Ευρωπαϊκή αγορά. 

Πρόκειται για τον 2-κύλινδρο, τετράχρονο, in-line βενζινοκινητήρα, τον GF-60i και τον 5-κύλινδρο, τετράχρονο, αστεροειδή GF-150 R5.
 
 
 
Ο εντυπωσιακός NGH GF-60i

 
 
Το μοτέρ έχει κυβισμό 60 cc και τα πιστόνια κινούνται σε διαφορά φάσεως 180 μοιρών, έτσι ώστε όταν το ένα είναι στο Α.Ν.Σ. το άλλο είναι στο Κ.Ν.Σ. ελαχιστοποιώντας έτσι τους κραδασμούς (και τον θόρυβο της μηχανής, όπως διατείνεται η εταιρεία).
 
Πρόκειται για "τετράγωνο" κινητήρα, αφού η διαδρομή του κάθε πιστονιού είναι όση και η διάμετρος του: 36 mm. Δουλεύει με μείγμα βενζίνης/λάδι 35:1. Έχει ηλεκτρονική ανάφλεξη και η ισχύς του ανέρχεται στους 5.1 PS, στις 9.000 στροφές. Το βάρος του κινητήρα είναι 2,95 κιλά μαζί με την ανάφλεξη. 
 
Το κόστος του στην Ευρώπη είναι 1300 Ευρώ.
 
 
 
 
Ο ακόμα πιο εντυπωσιακός NGH GF-150 R5

 
 Το μοτέρ έχει κυβισμό 150 cc, είναι υπερ-τετράγωνος κινητήρας με διάμετρο/διαδρομή πιστονιών 36/29.4 mm, δέχεται δίφυλλες έλικες 26x16, 28x14, 30x12 και η γκάμα των στροφών του είναι 1000-6.500 rpm. Η ισχύς του κινητήρα είναι 8.2 PS στις 6.000 rpm.
 
Το ενδιαφέρον είναι ότι με τον κινητήρα προσφέρεται και η εξάτμιση ring, που σε άλλους κινητήρες (π.χ. SAITO) διατίθεται ξεχωριστά και δεν είναι καθόλου φτηνή.
 
Το συνολικό βάρος του κινητήρα ανέρχεται στα 4,65 κιλά.
 
Η τιμή του στην Ευρώπη είναι στα 2.700 Ευρώ.
 
Πρόκειται ασφαλώς για μεγάλους κινητήρες (άρα και για μεγάλα μοντέλλα) που προορίζονται για εύπορους αερομοντελιστές και αμφιβάλλω αν θα τους δούμε ποτέ στην Ελλάδα.
 
Η NGH έγινε γνωστή πριν από 10-12 χρόνια περίπου (αν θυμάμαι καλά) όταν κυκλοφόρησε τον 1ο τετράχρονο, Κινέζικο βενζινοκινητήρα.
 
Τα σχόλια που έχω ακούσει στα μοντελοδρόμια για τα μοτέρ NGH είναι θετικά, αν εξαιρέσουμε τον μεγάλο θόρυβο που κάνουν οι μηχανές, καθώς οι παλιότερες δεν διέθεταν εξάτμιση, παρά μόνο σωλήνα εξαγωγής.
 
 
 
Γιώργος Καρασούλας