SAITO FG-120 TS: Ο νέος Boxer βενζινοκινητήρας της SAITO

 

14-10-2024

 




Παραγωγικότατη αποδεικνύεται η SAITO αφού κάθε λίγο παρουσιάζει και έναν κανούργιο κινητήρα, εν αντιθέσει με τον -πάλαι ποτέ- ισχυρό ανταγωνιστή της, την O.S. Engines, η οποία έχει χρόνια να κυκλοφορήσει καινούργιο μοτέρ.

Ο λόγος για τον καινούργιο Boxer 2-κύλινδρο βενζινοκινητήρα της SAITO, τον FG-120 TS, τον οποίο η SAITO κυκλοφόρησε πριν από 8-9 περίπου μήνες και τώρα διατίθεται στην Ευρωπαϊκή αγορά.

Ας σημειωθεί ότι η SAITO έχει σταματήσει την ανάπτυξη μηχανών μεθανόλης και προσανατολίζεται πλέον αποκλειστικά στους κινητήρες βενζίνης. Κακό νέο για εμάς, τους παλαιούς λάτρεις των μηχανών μεθανόλης, αλλά -όπως είπαμε κι αλλού- το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω!

Ο κυβισμός του υπερ-τετράγωνου μοτέρ είναι 121.6 cc και γυρίζει έλικες 27x12" -28x12" με στροφές από 1000-6000 rpm. Η SAITO δεν συνηθίζει να δίνει ιπποδύναμη των κινητήρων της, αλλά αναφέρει ότι αυτό είναι το ισχυρότερο μοτέρ στη γκάμα της. 

Το καρμπυρατέρ της μηχανής δεν είναι (δυστυχώς) WALBRO, αλλά ένα ειδικά σχεδιασμένο καρμπυρατέρ γι αυτόν τον κινητήρα. 

Το βάρος της μηχανής με την ηλεκτρονική ανάφλεξη και την εξάτμιση ανέρχεται στα 4,37 κιλά. 

Το συνιστώμενο μείγμα βενζίνης-ελαίου είναι 15:1 για το στρώσιμο και 20:1 μετά.

Η μηχανή κοστίζει περίπου 1800 Ευρώ στην Ευρώπη.

Όσο για την -κάποτε- πανίσχυρη και επικρατούσα O.S., τα τελευταία χρόνια δεν έχει παρουσιάσει καμιά καινούργια μηχανή (είτε μεθανόλης είτε βενζίνης) και φαίνεται πως έχει στραφεί στις μηχανές των επαγγελματικών UAV.

Επισκεφθείτε το SITE των επαγγελματικών μοτέρ της O.S για να δείτε τους κινητήρες που διαθέτει. 


Κάποιοι από αυτούς είναι μετατροπές αερομοντελιστικών μηχανών, ενώ κάποιοι άλλοι δεν έχουν κυκλοφορήσει καθόλου στην αερομοντελιστική γκάμα των προϊόντων της.
 

Ο υπό εξέλιξη κινητήρας O.S. GF-40U2-FI, αποκλειστικά για επαγγελματικά UAV. Είναι εξέλιξη του γνωστού μας GF40


Χάσαμε την GRAUPNER, θα χάσουμε και την O.S. ; 





Γιώργος Καρασούλας