Τι συμβαίνει τελικά με τους SAITO radial κινητήρες βενζίνης;

 

22-6-2021 
 
 
 

 
Όσοι φίλοι τυχόν παρακολουθούν ξένα αερομοντελιστικά Forum θα έχουν ασφαλώς ενημερωθεί για τα προβλήματα που παρουσιάζουν -εδώ και χρόνια- οι αστεροειδείς κινητήρες βενζίνης της Saito.
 
Προβλήματα υπερθέρμανσης με κινητήρες που καίγονται εύκολα, σπασμένα εσωτερικά εξαρτήματα, σβήσιμο του άνω κυλίνδρου, ρωγμές στους κυλίνδρους, φαίνονται πως ταλαιπωρούν τους αερομοντελιστές που επέλεξαν τους αστεροειδείς βενζινοκινητήρες της ονομαστής εταιρείας. 
 
Τα προβλήματα παρουσιάζουν αρκετά μοντέλλα όπως τα  FG33R3, FG60R3, FG73R5, FG84R3 (με κυβισμό αντίστοιχα 33, 60, 73 και 84 cc) και φαίνεται πως η μόνη λύση που έχουν βρει οι αερομοντελιστές είναι να στέλνουν τους καινούργιους κινητήρες τους απ ευθείας στον μηχανικό Ray English στην Αγγλία, για να κάνει τις απαραίτητες μετατροπές ώστε να δουλεύουν αξιόπιστα. Αυτό όμως γίνεται με μια πολύ σημαντική οικονομική επιβάρυνση, που αρχίζει από τα 500 Ευρώ. Το να αγοράζει λοιπόν κανείς μια καινούργια Saito με με κόστος σχεδόν 1000 Ευρώ όπως η FG33R3 και να την στέλνει όπως είναι -καινούργια στο κουτί της- για βελτιώσεις πληρώνοντας άλλα 500 Ευρώ, είναι επιεικώς απαράδεκτο.
 
 
Η βενζινοκίνητη Saito FG33-R3 με κυβισμό 33 cc. Υπάρχουν πολλά παράπονα για τη λειτουργία της

 
 
Φαίνεται πως η Saito αφουγκράστηκε τη δυσφορία των αερομοντελιστών για τα προβλήματα των μηχανών της και το τελευταίο μοντέλλο που κυκλοφόρησε, το FG90R3, έχει αρκετές βελτιώσεις. Όπως μπορείτε να δείτε και από τις φωτογραφίες, έχουν προστεθεί ψύκτρες στο σώμα της μηχανής για καλύτερη ψύξη, πράγμα που είχε ήδη γίνει από το μοντέλλο FG84R3. Επίσης στην FG90 η εταιρεία μας πληροφορεί ότι έχει γίνει μετατροπή και στην εισαγωγή της μηχανής, που οδηγεί προς τους 3 κυλίνδρους. Ένα από τα προβλήματα των μηχανών εντοπιζόταν στο ότι οι δίοδοι εισαγωγής καυσίμου προς τους κυλίνδρους είχαν περίπου το ίδιο μήκος, όμως έτσι ο επάνω, "ο όρθιος" κύλινδρος, ήταν πάντα πιο "στεγνός" με αποτέλεσμα την υπερθέρμανση και τις ζημιές.
 
 
Η FG90R3: Βλέπετε τις μεγάλες ψύκτρες που έχουν τοποθετηθεί στο σώμα της μηχανής για καλύτερη ψύξη. Επίσης η εταιρεία διατείνεται ότι έχει γίνει μετατροπή και στην εισαγωγή, ώστε οι 3 κύλινδροι να τροφοδοτούνται το ίδιο

 

Για τις αστεροειδείς μηχανές της SAITO που λειτουργούν με μεθανόλη, δεν έχουν αναφερθεί τέτοια προβλήματα και φαίνεται πως αυτές οι μηχανές δουλεύουν αρκετά αξιόπιστα. Άλλωστε αυτή καθ εαυτή η μεθανόλη συμβάλλει στην ψύξη της μηχανής, καθώς εξατμίζεται και απορροφά θερμότητα.

Η μεθανόλη λοιπόν παραμένει ακόμα "μάχιμο" καύσιμο για πολλούς και διάφορους λόγους -παρά το υψηλό κόστος της.



Γιώργος Καρασούλας