Φελιζόλ-φελιζόλ-φελιζόλ: Το καινούργιο Viper 90 της E-Flite

 

 

2-9-2021 
 
 
 

 
 
Και μετά την καλοκαιρινή ραστώνη (που ομολογουμένως κράτησε πολύ φέτος) ξαναγυρίζουμε στα δικά μας, τα αερομοντελιστικά, αφού και ο καιρός φαίνεται να συμμαχεί μαζί μας: Από το ερχόμενο Σαββατοκύριακο 4-5 Σεπτέμβρη οι θερμοκρασίες πέφτουν και οι άνεμοι δείχνουν ασθενείς, έτσι τα μοντελοδρόμια προβλέπεται να γεμίσουν και πάλι από αερομοντελιστές!
 
Καιρός ήταν!
 
Αν και δεν πολυ-συμπαθώ τα φελιζολένια αεροπλάνα -και ιδιαίτερα τα ακριβά- κοιτάζοντας ένα Γερμανικό αερομοντελιστικό περιοδικό εντυπωσιάστηκα από το καινούργιο EDF-JET της E-Flite, που κυκλοφόρησε εδώ και λίγο καιρό στα καταστήματα του εξωτερικού, το Viper-90
 
Tο προηγούμενο μοντέλλο Viper-70 της E-Flite είχε μια καλή φήμη στα παλιότερα χρόνια του Ελληνικού, όπου το είχα δει να πετάει εξαιρετικά στα χέρια παλιών φίλων αερομοντελιστών, που δυστυχώς τώρα έχουν αποσυρθεί από το χόμπυ.
 
Το καινούργιο Viper-90 έχει impeller (φάνα) 90 mm με 12 φτερά (blades), εκπέτασμα  1400 mm (μεγαλύτερο από το προηγούμενο Viper-70 που είχε εκπέτασμα 1100mm) και το μήκος του είναι 1280 mm. Το βάρος του μοντέλλου ανέρχεται στα 3,25 κιλά περίπου, με την μπατταρία.
 
 
 

 
 
 

 

Στην έκδοση BNF είναι προ-εγκατεστημένο το impeller με τον inrunner κινητήρα των 1950 kV, καθώς και ο ρυθμιστής στροφών των 130 Αμπέρ. Με ένα επιπλέον κανάλι στον πομπό, η φάνα μπορεί να αντιστρέψει την φορά περιστροφής και να δράσει έτσι σαν φρένο, περιορίζοντας δραστικά το απαιτούμενο μήκος  διαδρόμου κατά την προσγείωση!

Προ-εγκατεστημένα είναι επίσης 8 ψηφιακά Servo με μεταλλικά γρανάζια και ball joints που επιτυγχάνουν -όπως λέει ο κατασκευαστής- μηδενικό τζόγο. 

Τα σκέλη είναι OLEO STRUTS με απόσβεση κραδασμών από τις ανωμαλίες του εδάφους, ενώ το μπροστινό σκέλος έχει ξεχωριστό καπάκι που κλείνει συγχρονισμένα.

 


 

 Το μοντέλλο είναι επίσης εφοδιασμένο με FLAPS και φώτα (LED) πλοήγησης.

 


 

 

 



Στην έκδοση BNF που κοστίζει 600 Ευρώ, είναι επίσης προ-εγκαταστημένος ο 6- κάναλος δέκτης Spektrum AR637TA με τεχνολογία A3SX - SAFE. Για όσους φίλους δε γνωρίζουν, η τεχνολογία αυτή προσφέρει Self-Leveling του μοντέλλου, περιορισμό των κινήσεων Roll και Pitch, μπουτόν Panic κ.ά. Αν συνδυαστεί με τον κατάλληλο πομπό Spektrum με τηλεμετρία, ο "έξυπνος" ρυθμιστής στροφών δίνει ενδείξεις στον πομπό για το ρεύμα του κινητήρα, τις στροφές, τη στάθμη της μπατταρίας και άλλα πολλά.

Αν πάλι κάποιος δε θέλει να περιοριστεί από την χρήση συστήματος Τ/Κ Spektrum, μπορεί να επιλέξει την έκδοση ARF PLUS, η οποία δεν διαθέτει δέκτη, φάνα και κινητήρα και κοστίζει 450 Ευρώ (στο εξωτερικό).

Το μοντέλλο δέχεται μπατταρία Lipo 6S έως 12S,  4000–7000mAh ανάλογα με τις επιδόσεις που επιθυμεί κάποιος. 

Η ταχύτητα του φθάνει τα 190 χλμ./ώρα και ο ήχος που βγάζει η φάνα πλησιάζει αρκετά τον ήχο της αληθινής τουρμπίνας.

 

Γ. Καρασούλας