Η
θερμοκρασία γίνεται σιγά-σιγά φθινοπωρινή, ο καιρός καλός κι έτσι οι
μοντελιστές επιστρέφουν στα μοντελοδρόμια για την περίοδο 2023-2024.
 |
Πολύς κόσμος την Κυριακή 8-10-2023 στο μοντελοδρόμιο της ΑΛΔΕΧ. Οι μοντελιστές επιστρέφουν σιγά-σιγά στα μοντελοδρόμια
|
 |
Ο
διάδρομος και το χαλαρωτικό τοπίο της ΑΛΔΕΧ. Ευτυχώς η φωτιά του
καλοκαιριού δεν πλησίασε εκεί και έτσι διατηρήθηκε το πέριξ δάσος,
διατηρώντας την ομορφιά του τοπίου |
Ο
ιδιοκτήτης του μοντελοδρομίου κ. Γιώργος Τσιούγκος, με ένα ειδικό
μηχάνημα τύπου τρακτέρ, όχι μόνο εξαφάνισε τα αγριόχορτα του χώρου, αλλά
και τις χωμάτινες ανωμαλίες που υπήρχαν, καθιστώντας τον ασφαλή, ακόμα
και για εκτός διαδρόμου απογειώσεις.
Πολλά και ωραία μοντέλλα και σήμερα.
 |
Ο κ. Σπύρος Τσαρής με το πολύ όμορφο "Steen Skybolt" της Seagull.
|
Το
μοντέλλο σήμερα πέταξε πολύ καλά, αφού ο Σπύρος έκανε τις απαραίτητες
διορθώσεις στις γωνίες των φτερών κλπ. Την 1η φορά που είχε πετάξει το
χειμώνα, η πτήση του ήταν πολύ δύσκολη και επικίνδυνη. Πρέπει πάντα να
ελέγχουμε το αεροπλάνο -ακόμη και ARF- σύμφωνα με τη γνώση και την
εμπειρία μας και να μην εμπιστευόμαστε τον κατασκευαστή. Αυτό ισχύει
ακόμα περισσότερο για τα διπλάνα.
 |
Αυτά
τα ωραία αλλά περίπλοκα σχήματα στο φτερό, ο Σπύρος τα έφτιαξε από την
αρχή, αφού ξέντυσε ολόκληρο το μοντέλλο για να κάνει αλλαγές και
ενισχύσεις, να αντικαταστήσει τους χάρτινους μεντεσέδες με κανονικούς
κλπ. Πολλή δουλειά! |
|
 |
Ο
κ. Αντώνης Περσίδης (αριστερά) με τον Ολλανδό φίλο μας κ. Arjel
μαστορεύουν το S-Bach του δεύτερου, εφοδιασμένο με την τεράστια O.S.
1.55 (25 cc) τετράχρονη, μεθανόλης
|
 |
Το "Taxi" της Graupner, μοντέλλο του 1967, σε ανακατασκευή από σχέδια, από τον κ. Δημ. Ιωσήφ
|
 |
Η
έξυπνη ιδιοκατασκευή του κ. Νίκου Δασκαλάκη, για την απογείωση του
μεγάλου ανεμοπτέρου. Το σκαμνί είναι επίσης πτυσσόμενο, για να μην
πιάνει πολύ χώρο! Δεξιά στη φωτογραφία ο δεκάχρονος γιός του Νίκου, ο
Ζαχαρίας, που παρακολουθεί και συμμετέχει ενεργά!
|
 |
Το
αεροπλάνο έχει αρχίσει και τροχοδρομεί πάνω στο ξύλινο φορείο, κάθετα
στον διάδρομο, γιατί εκείνη τη στιγμή αυτή ήταν η κατεύθυνση του ανέμου
|
 |
Το φορείο ανατρέπεται επεισοδιακά, αλλά...
|
 |
...το ανεμόπτερο απογειώνεται κανονικά!
|
 |
Ο κ. Γιώργος Κουτρουμπούχος, με τα μεγάλα ανεμόπτερα του, που όλα πέταξαν πολύ καλά
|
 |
Η
Cessna 188 του κ. Νίκου Παπαδημητρόπουλου, ΚΙΤ της Great Planes, με
εκπέτασμα 2,08 μέτρα και μηχανή 0.S. 1.20 τετράχρονη, μεθανόλης
|
 |
Και
ένα γιγαντιαίο υπό κλίμακα, το P-47 Thunderbolt "Hun Hunter" ("Κυνηγός
των Ούννων"), του κ. Αντώνη Περσίδη. Μοντέλλο της Black Horse, με
εκπέτασμα 2,10 μέτρα και μηχανή τετράχρονη βενζίνης NGH 38 cc, η οποία
δούλεψε πολύ καλά
|
Οι
Αμερικανοί στρατιωτικοί του 2ου Π.Π. συχνά αποκαλούσαν κοροϊδευτικά και
υποτιμητικά τους Γερμανούς "Ούννους", αποδεικνύοντας κατ αυτόν τον
τρόπο κάτι που είναι ούτως ή άλλως γνωστό, ότι η μεσαία και κατώτερη
τάξη της Αμερικανικής κοινωνίας ήταν -και είναι- ανιστόρητη και ελλιπώς
(ή καθόλου) μορφωμένη.
Οι
Ούννοι ήταν νομαδικός λαός της κεντρικής Ασίας, ενώ οι Γερμανικές φυλές
αποσπάσθηκαν από την αυτοκρατορία των Φράγκων και ίδρυσαν ξεχωριστό
βασίλειο τον 10ο αιώνα. Καμιά σχέση λοιπόν οι μεν με τους δε.
 |
Ο κ. Αντώνης Περσίδης (αριστερά) με τον κ. Αντώνη Σπύρου, κάνουν τους τελευταίους ελέγχους στο P-47 πριν την απογείωση.
|
 |
...απογείωση... |
 |
...προσγείωση |
 |
Ακόμη ένα όμορφο P-47, του κ. Αντώνη Σπύρου, τροχοδρομεί έτοιμο για απογείωση
|
 |
...απογείωση! |
 |
Και
τέλος, το SE5a του γράφοντος, μετά από ανακατασκευή με επικάλυψη ματ
ORACOVER, διόρθωση των γωνιών πρόσπτωσης, αντικατάσταση των χάρτινων
μεντεσέδων με κανονικούς και κατασκευή των πολυβόλων του πραγματικού,
Vickers και Lewis Gun (ΚΙΤ της εταιρείας William Brothers)
|
Ευχόμαστε σε όλους τους αερομοντελιστές Καλή Πτητική Περίοδο 2023-2024.
Γιώργος Καρασούλας